Gunther Werks práve odhalil svoj doteraz najambicióznejší projekt – F-26, stroj, ktorý spojil legendárny Slantnose Porsche 930 s výkonovou brutalitou dnešných hyperáut. Tento 1 000-koníkový restomod stojí na pokrivenom ríši Kanzelsprung a je limitovaný iba na 26 kúskov – ide o poctu minulosti, ktorá žije vo futuristickom tele.

Od návrhu až po silový manifest

F-26 čerpá inšpiráciu z ikonických Porsche Slantnose 935 i 930 Turbo – ale nie ako kópia. Gunther Werks túto formu pretvoril do fierového profilu, ktorý evokuje stíhačku, s pevnými svetlami integrovanými do karbónového predného čela. Vyrobený na vystuženom podvozku 993, s karbónovými panelmi, širokými blatníkmi a výrazným zadným spoilerom s vysokým prítlakom, váži iba okolo 1 247 kg.

Gunther Werks F-26 Zdroj: Gunther Werks

Srdce s dychom turbodychu

Pod kapotou pulzuje 4-lítrový vzduchom chladený plochý šesťvalec s dvojitou turbínou, vytvorený v spolupráci s Rothsport Racing. Generuje masívnych 1 000 hp a 750 lb-ft krútiaceho momentu – výkon dosiahnuteľný na vysoko etanolovej zmesi, pričom na bežnom 93 oktáne ostáva nižší. Krútivý moment putuje cez šestistupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál na zadné kolesá. To všetko dopĺňa závodné chladenie, dvojzvodnicové predné zavesenie s adaptívnymi tlmičmi JRZ, športové ABS a špeciálna geometriu riadenia.

Gunther Werks F-26 Zdroj: Gunther Werks

Interiér – elegantný militarizmus

Kabína je stvorená pre vodiča, no bez kompromisu na luxus: vystavený karbón, Alcantara, drevená hlavica radiacej páky, volant inšpirovaný kokpitom stíhačky, a moderné prvky ako Porsche Classic rádio s Apple CarPlay – to všetko dopĺňa estetiku F-26 ako futuristický stroj s dušou retrospektívy.

Gunther Werks F-26 Zdroj: Gunther Werks

26 kusov – expres exkluzivity

F-26 je limitovaný na 26 exemplárov, čo posilňuje jeho exkluzivitu a status zberateľského artefaktu. Ceny zatiaľ nie sú oznámené, no predpokladá sa, že sa budú pohybovať okolo $1 milióna a viac  .


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...