Everrati, britské remeselnícke štúdio známe pre svoj prístup “elektrifikovať, nie reštaurovať”, predstavilo Founders Edition model typu 993 – posledný vzduchom chladený Porsche 911 pretvorený na elektrické GT s neskutočnými 760 koní, uhlíkovo-karbónovým šatníkom, váhou porovnateľnou s originálom a konverziou plne vratnou späť. Limitovaná séria len 9 kusov, určená pre najvyberanejších zberateľov s citom pre detail.

993 po novom – ducha si zachová len forma

Model 993 je pre mnohých fanúšikov vrcholom dizajnu 911 – posledná generácia so vzduchovým chladením, navrhnutá Tony Hatterom, vybavená legendárnym Weissach zadným zavesením a varioram plniacim výkonový potenciál.  Everrati pretavuje tento odkaz do elektrickej reality – zároveň si zachováva hmotnosť, vyváženie aj pôvodnú siluetu pod uhlíkovým plášťom. 

Everrati 993 Zdroj: Everrati

Kráčajú po stope Turbo S – exkluzívne, a dizajnom i výkonom

Founders Edition nesie estetické stopy Turbo S verzie (vyrobených len 345 kusov), vrátane špeciálnych LED predných svetiel, karbónového povrchu a volantov inšpirovaných ikonou.  Další prvky, ako 18” kované disky, LED svetlá a absencia výfuku signalizujú technologické posunutie v čistej estetike. 

Everrati 993 Zdroj: Everrati

Tichý vrah: 760 hp a 200 míľ dojazd

Pod kabelovou kapotou sa ukrýva jediný elektromotor s výkonom 760 hp a 810 Nm krútiaceho momentu, viac než štandardný Turbo S. Z stojana na 100 km/h za 3,3 sekundy, stovka za 8 sekúnd. Batéria 63 kWh zabezpečuje dojazd až 200 míľ a podporuje 100 kW DC rýchle nabíjanie (20–80 % za cca 25 minút). 

Everrati 993 Zdroj: Everrati

Interiér – analógová duša v digitálnom tele

Kabína si zachováva ducha 993-ky: päť analógových ciferníkov, Alcantara a Bridge of Weir koža, drevená hlavica radiacej páky. Pridali však Porsche Classic navigáciu s Apple CarPlay, bezdrôtové nabíjanie, výkonnejší sound systém, Recaro športové sedadlá a modulárny interiér, ktorý si zákazník môže detailne prispôsobiť. 


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...