Nová športová variácia X-Trailu predstavuje iný pohľad na to, ako môže byť SUV zábavnejšie bez nutnosti pridávania ďalších koní pod kapotu. Zameriava sa na precíznejšie ovládanie, lepšiu stabilitu a športovejší vzhľad.
Zachovaný pohon, vylepšená dynamika
Pod kapotou zostáva pôvodný hybridný systém s 1,5-litrovým trojvalcom a dvoma elektromotormi, ktoré spoločne produkujú 213 koní a 525 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z nuly na stovku tak zostáva na siedmich sekundách s maximálkou 180 km/h.
Skutočné zmeny sa skrývajú v podvozku a pohonnom systéme. Nismo verzia dostala špecializované tlmiče Kayaba s výkyvným ventilom, ktoré lepšie kontrolujú karosériu pri všetkých jazdných situáciách bez potreby elektronického riadenia.
Kľúčovou novinkou je prepracovaný systém pohonu všetkých kolies e-4orce, ktorý teraz uprednostňuje zadnú nápravu a presnejšie rozdeľuje výkon medzi predné kolesá pri zatáčaní. Tým sa má potlačiť nedotáčavosť a zvýšiť zábavnosť jazdy.
Funkčný dizajn s aerodynamickými výhodami
Vizuálne zmeny nie sú len dekoratívne. Nové 20-palcové disky Enkei s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV zlepšujú prúdenie vzduchu a chladenie bŕzd. Set spojlerov znižuje vztlak o 29 percent bez zvýšenia odporu vzduchu.
Interiér oživujú červené kontrastné prvky, pričom si zákazníci môžu za príplatok objednať športové sedadlá Recaro s alcantarou.
Kedy prichádza na trh?
Predaj na japonskom trhu začína 24. septembra, európski zákazníci si budú musieť na športový X-Trail ešte počkať.