Hyundai pokračuje vo svojej elektromobilovej ofenzíve a pripravuje ďalší model do svojej úspešnej série Ioniq. Nový Ioniq 3 má vyplniť medzeru medzi najmenším modelom Inster a kompaktným SUV Kona EV, pričom sa zameriava na zákazníkov hľadajúcich cenovo dostupnú elektromobilitu bez kompromisov v technológiách a dojazde.

Technické špecifikácie a výkon

Nový Ioniq 3 bude disponovať predným pohonom a zákazníci si budú môcť vybrať medzi dvoma batériami - 58,3 kWh alebo 81,4 kWh. Menšia batéria zabezpečí dojazd približne 418 km, zatiaľ čo väčšia umožní prejsť až 588 kilometrov podľa normy WLTP. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne vozidlo pod osem sekúnd.

Na rozdiel od väčších súrodencov Ioniq 5, 6 a 9, nový model využíva cenovo dostupnejší 400V elektrický systém, čo síce mierne spomaľuje nabíjanie, ale výrazne znižuje celkovú cenu vozidla.

Zdroj: Avarvarii

Digitálne technológie a výbava cez software

Ioniq 3 bude vynikať moderným prístupom k digitálnym technológiám. Vozidlo podporuje Apple CarPlay Ultra a ponúka rozsiahle možnosti konfigurácie používateľského rozhrania vrátane nových syntetických zvukových efektov pre elektromobily.

Hyundai vsádza na koncept "softvérovo definovaných vozidiel", ktoré sa môžu počas svojej životnosti upgradovať. Majitelia budú môcť si vybrať, za ktoré funkcie chcú platiť formou sťahovateľných aplikácií, podobne ako v smartfónoch. Tento systém nazvaný Pleos umožní aj majiteľom jazdených vozidiel dodatočne si došpecifikovať auto podľa svojich potrieb.

Európska výroba a trhová stratégia

Pre zníženie prepravných nákladov a ciel sa Ioniq 3 bude vyrábať v Turecku. Xavier Martinet, európsky šéf Hyundai, zdôrazňuje, že značka chce zachovať rovnaký podiel na trhu vo všetkých typoch pohonov, či už ide o spaľovacie motory, hybridy alebo elektromobily.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.