Pohľad do histórie:

Clio sa predáva od roku 1990, predalo sa ich doposiaľ 12 miliónov kusov a s každou novou generáciou prišli na trh inovácie v tomto segmente. Po zahájení výroby prvej generácie Clia sa stal bestsellerom vďaka sofistikovaným riešeniam. Úspechu dopomohlo aj ťaženie skúseností z Renaultu 19. Už v roku 1991 získalo prestížne ocenenie „Auto roka“ za jeho priestrannosť a dizajn.

Veľkou výhody, ktoré zavážili v predaji boli najmä prvky výbavy. V štandarde poskytovala verzia RT 1.7 diaľkové ovládania dverí, elektrické predné okná a výškovo nastaviteľné pásy vpredu. V opcii nechýbalo už ani ABS. Celých 7 rokov trvalo, kým sa rozhodla automobilka vyrobiť následníka. Clio II. pokračovalo v úspechoch, ako prvé získalo v nárazových testoch Euro NCAP 4 hviezdičky. Pozor! Išlo o rok 1998.

Clio RS

Pikoška v roku 2000. Automobiloví nadšenci si ešte možno spomínajú na model od divízie Renault Sport s motorom V6 24V uloženým hneď za vodičom a so zadným náhonom. Clio s ním dosahovalo výkon 230 koní. A ja som ho riadil, bohužiaľ, len na konzole Playstation L. No už v hre s ním bola zábava.

[adsense]

Posledná tretia generácia vydržala na trhu od roku 2005 až po súčasnosť. Vtedajšia novinka sa výraznejšie nafúkla a narástla. Pridala na bezpečnosti (5 hviezdičiek) a obsahovala prvky výbavy, nedostupné dovtedy v tomto segmente ako napríklad štartovaciu kartu, automatickú klímu a cúvacie senzory. S týmto modelom máme skúsenosti aj v redakcii, prejdite do rubriky testov.

Nové Clio:

Štvrtá generácia modelu prináša so sebou nový odkaz v dizajne. Každý nasledujúci model bude preberať renesanciu inšpirovanej Laurensom van den Ackerom, riaditeľom Design Renault. Tentoraz nemá model ukvapené a agresívne uhly, ale iba objemné krivky, teda podľa slov dizajnéra sú jednoduché, zmyselné a hrejivé presne ako v prípade konceptu DeZir.

Na exteriéri zaujme niekoľko detailov. Prvým z nich je značne zväčšený fabrický znak. Dynamika Cliu rozhodne nechýba. Zboku sa tvári ako trojdverové, pretože kľučka druhého páru dverí sa usídlila do C-stĺpika. A zadok? Tu som tiež optimisticky naladený, ale troška mi pripomína jeden model z Japonska. Hádajte, ktorý.

Renaul Clio 4

Vnútro nového Clia sa nesie v znamení vzdušnosti. Dizajnéri interiéru Matteo Piguzzi dbal na dynamickú energiu palubnej dosky v tvare leteckého krídla, pričom nezabudol aj na jej funkcionalitu. Zákazník ma na výber široký sortiment farieb, taktiež možno kombinovať časti interiéru s lesklým a chrómovaným povrchom, čo pridáva na zvýraznení hrejivosti kabíny. Batožinový priestor má objem rovných 300litrov.

Personalizácia v tomto modeli nemá konca kraja. Dalo by sa povedať, že zákazník má dočinenia s imidžovým vozidlom. Veď uznajte sami. Clio sa dá personalizovať 5 exteriérovými dekormi, ponúka tri rôzne grafiky strechy a 7 interiérových balíčkových dekorov, ktoré zvýrazňujú časti interiéru farebnými motívmi.

Do výbavy pribudli prvky z vyšších segmentov. Bluetooth rádio je odteraz už v základnej výbave. Pre dve z troch výbav je v štandarde multimediálny systém MEDIA NAV, ktorý obsahuje všetky základné funkcie a zobrazuje ich v stredovej konzole na 7-palcovej dotykovej obrazovke. Na jar bude dovybavený parkovacou kamerou.

Renaul Clio 4

To, čo mi vadilo v predchádzajúcej generácii Clia technici odstránili. Nemotorný kľúč je už navždy minulosťou pre každú verziu. Nové Clio sa stalo bezkľúčovým automobilom. Namiesto kľúča máte vo vrecku dobre známu kartu, ktorá v závislosti od výbavy môže byť „inteligentná“, teda slúži ako čip.

Renault Bass Reflex, je nový šikovný audio systém zakomponovaný do reproduktorov v predných dverách. Má posunúť hranicu saturácie a skreslenia zvuku na minimum a poskytnúť vodičovi excelentný zážitok z hudby. Takže, už žiadne chrastítko, zdá sa.

Niečo o motoroch a bezpečnosti:

Renault sa môže právom považovať za lídra v bezpečnosti. Už od roku 2005 si každý model nesie z nárazových plný počet hviezdičiek. Nové Clio bolo už testované za prísnejších kritérií Euro NCAP a obstálo samozrejme na výbornú. Do predaja sa dostalo už v základnej verzii so všetkými asistenčnými pomocníkmi a plným počtom airbagov.

Čoraz prísnejšie normy EÚ nútia automobilky k výrobe ekologických motorov s nízkou hladinou emisií a spotreby paliva. Pod kapotou sa nachádzajú rovno tri nové motory. Prvý z nich nesie pomenovanie Energy TCe 90. Základ tvorí benzínový trojvalec, preplňovaný turbom o objeme len 899 kubíkov.

Druhý agregát Energy 120 TCe ešte nie je v ponuke, ale čoskoro sa ukáže v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Štvorvalec poskytuje výkon na úrovni staršieho atmosférického motora 1.6 16V.

Posledná novinka zaujme naftových nadšencov. Motor Energy dCi 90 je vybavený technológiou Stopy&Start a krútiaci moment 220Nm má k dispozícii vodič už od 1750 ot./min. V priemernom cykle by mal spotrebovať len 3,6 litra na 100km.

Záver – lákavá cena:

Clio sa približuje veľkosťou k modelu Mégane. To znamená pre budúcich zákazníkov výhody v pomere ceny a úžitkovej hodnoty. Základnú verziu s motorom 1.2 16V kúpite teraz od 9190€.

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.