Ako vtedajší predseda koncernu Volkswagen stál za rozhodnutím oživiť značku Bugatti a stvoriť niečo nevídané: najrýchlejšie, najvýkonnejšie a najluxusnejšie auto planétyBugatti Veyron 16.4.

Bugatti Veyron - Zdroj: Bugatti
Cieľ bol jasný a zároveň šialený: vyrobiť sériový automobil s výkonom 1001 koní, maximálkou cez 400 km/h a komfortom limuzíny. Technické obmedzenia, ktoré iní považovali za nemenné, boli pre Piëcha výzvou. Tím inžinierov dostal neobmedzené zdroje, no aj ultimátne zadanie – vytvoriť automobil, ktorý prepíše dejiny.

Legenda sa však začala rodiť oveľa skôr – v roku 1997 počas jazdy vlakom medzi Tokiom a Nagojou. Práve tam si Ferdinand K. Piëch na zadnú stranu obálky načrtol víziu, ktorá sa stala základom ikonického motora W16. Tento moment inšpirácie sa neskôr premenil na realitu, ktorá navždy zmenila svet superšportov.

Takto si Ferdinand K. Piech kreslil počas cestovania vo vlaku - Zdroj: Bugatti
Bugatti Veyron sa stal symbolom extrémneho inžinierstva a dôkazom toho, že s víziou a odvahou je možné nemožné. Jeho vývoj trval takmer dekádu, no výsledok zanechal nesmazateľnú stopu v automobilovom svete.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...