Mám tým na mysli, že najprv bol Karoq prezentovaný verejnosti ako kompaktné SUV do mesta s veľkorysým miestom za prijateľné peniaze. Po dvoch rokoch, keď sa na trhu uplatnil a darí sa mu, automobilka dopriala špecifickým zákazníkom aj drahšie verzie Sportline a Scout. Prvú z nich som si priviezol domov na krátky týždňový test. Zaujímalo ma, či sa oplatí investovať celkom dosť peňazí do športového vzhľadu auta.
Prv, než som si sadol za volant, prezrel som si podrobnejšie exteriér. A uškŕňam sa. Nelíši sa priveľmi od klasickej verzie, no dizajnéri trošku upravili vzhľad nárazníkov, pridali čiernou farbou lakované spätné zrkadlá a disky kolies. Na blatníkoch sa taktiež vyníma plaketa Sportline. Celkovo to s červenou farbou pekne ladí, avšak oproti verzii 1.5 TSI v tom istom odtieni som veľa rozdielov nenašiel.
V interiéri badám výmenu klasických predných sedadiel za športovejšiu odrodu s výraznejším tvarovaním bočníc. Ďalším nepatrným prvkom sportline sú prešívané časti interiéru striebornou niťou. Dobre to vyniká na spomínaných sedadlách, ale aj na volante a voliči radiacej páky automatickej prevodovky. Karoq je už tiež možné vybaviť digitálnym prístrojovým panelom. Ponúka viacero možností zobrazenia údajov. Dobre sa ovláda a číta z neho. Inak tu všetko ostatné poznám.
Športovo ladený interiér nestratil na hlavnej výhode a to v priestore. Či vpredu, či vzadu alebo v batožinovom priestore. Všade je miesta dosť. Ostatne, dopodrobna som sa o tom rozpísal v predchádzajúcich recenziách. Môžem to iba zhrnúť a to tak, že Karoq je na tom kvalitatívne o niečo lepšie ako väčší Kodiaq, samozrejme nie v oblasti miesta.
Nečudujem sa, ak vás drobné dizajnové zmeny nepresvedčili o zainvestovaní do verzie Sportline. Ani ja by som sa nedal nahovoriť. Ale to podstatné a odlišné skrýva Karoq Sportline pod kapotou! Nachádza sa tu štvorvalec 2.0 TSI naladený na 140 kW, je spriahnutý so sedemstupňovou DSG prevodovkou a ťahá na všetky štyri kolesá. Začína to byť zaujímavé, však? Veruže aj bolo!
Netreba očakávať od tohto auta razom zázraky v dynamike a lá BMW X6 M, no napriek tomu som si danú motorizáciu v kompaktnom SUV patrične užíval. Dokáže jazdiť tichučko, úsporne a ak ho vyzvete pritlačením plynového pedálu k podlahe, nezdráha sa vyštartovať presvedčivo vpred. Pocity som mal obdobné ako v nedávno testovanej Octavii Combi s rovnakým motorom a prevodovkou.
Rozdiely boli iba v náklonoch v zákrute. Karoq má, pochopiteľne, vyššie ťažisko ako Octavia Combi, čiže v zákrutách sa viac nakláňa. No, rád sa svižne prebehne spleťou kľukatých ciest. Kde však vidím najväčšie uplatnenie, to sú dlhé cesty na diaľnici. Motor si tu pradie v tichom režime, spotreba sa drží na hodnote 7,2 litra na 100 km a cestovanie je vyslovene zážitkom pre celú posádku. Do terénu sa mi opticky moc nehodí s týmto autom chodiť, ale ak na túto disciplínu príde, vedzte že 4x4 tomuto autu dopomáha prekonať ťažšie prekážky ako napríklad zablatenú poľnú cestu, či mokrá tráva.
Škoda je evidovaná u väčšiny zákazníkov ako kvalitné ľudové auto, ale s danou motorizáciou, vzhľadom a výbavou už zasahuje do koncernových hráčov ako je Seat Ateca alebo VW T-Roc. Preto by ste sa mali poponáhľať a využiť túto príležitosť, pretože v kuloároch sa už vraví o tom, že koncern VW Group si to uvedomil a bude robiť čistky.