Nové Twingo nadväzuje na tradíciu pôvodného modelu, no prináša moderné technológie a ekologický pohon. Renault stavil na kombináciu známej imidžovej siluety a jednoduchého technického riešenia, ktoré má znížiť cenu a sprístupniť elektromobilitu širšiemu okruhu zákazníkov.
Retro vzhľad a mestská praktickosť
Twingo E-Tech stojí na modulárnej platforme AmpR Small, rovnakej ako pripravovaný Renault 5. Auto s dĺžkou 3,79 metra a rázvorom 2,49 metra ponúkne štyri miesta a posuvné zadné sedadlá, ktoré umožňujú variabilitu vnútorného priestoru. Batožinový priestor má objem od 205 do 360 litrov, po sklopení sedadiel až 1000 litrov.
Jednoduchý elektrický pohon
Predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 82 koní a krútiacim momentom 175 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 130 km/h. Batéria typu LFP od spoločnosti CATL má kapacitu 27,5 kWh a dojazd 263 kilometrov podľa WLTP. Renault zvolil túto technológiu pre nižšie náklady na výrobu, batéria je lacnejšia o približne 20 percent.
Nabíjanie a funkcie
Základ ponúkne nabíjanie striedavým prúdom 6,6 kW. Za príplatok bude dostupná verzia s výkonom 11 kW AC a rýchlonabíjaním 50 kW DC. V ideálnych podmienkach sa batéria nabije z 10 na 80 percent za približne 30 minút. Paket Advanced Charge umožní využitie funkcií V2L a V2G, teda napájanie externých zariadení alebo dodávku energie späť do siete.
Interiér a technológie
Kabína sa dizajnom odvoláva na prvé Twingo, no obsahuje moderné prvky ako 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10-palcovú dotykovú obrazovku, bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay. Systém OpenR Link s podporou Google umožní sťahovať aplikácie priamo do vozidla.
Výroba a príchod na trh
Nový Renault Twingo E-Tech sa bude vyrábať v slovinskom závode Novo Mesto. Na európsky trh dorazí v prvej polovici roka 2026, slovenskí zákazníci sa ho pravdepodobne dočkajú koncom toho istého roka. Cena by mala zostať pod hranicou 20 000 eur, čím sa Twingo zaradí medzi najdostupnejšie elektromobily na trhu.
Patrik Herich


