Honda reaguje na meniacu sa situáciu v automobilovom priemysle. Po spomalení rastu predaja elektromobilov a uvoľnení emisných regulácií v USA sa opäť otvára priestor pre efektívne spaľovacie motory. Japonská značka preto stavia na hybridnú techniku, ktorá spája nižšiu spotrebu, lepšiu dynamiku a rozumné výrobné náklady. Výsledkom má byť nová generácia modelov, ktoré ponúknu vyšší komfort, úsporu a zároveň ostanú verné charakteru značky.
Nová hybridná platforma
Jadrom pripravovanej zmeny je nová platforma určená výhradne pre benzínovo-elektrické vozidlá. Honda ju vyvinula s dôrazom na zníženie hmotnosti a zvýšenie tuhosti, aby zlepšila jazdné vlastnosti a komfort. Oproti súčasnej konštrukcii je ľahšia o 90 kilogramov a pevnejšia v kľúčových bodoch, ako sú miesta uchytenia motora a náprav. Modularita zároveň umožní zdieľanie až 60 percent komponentov medzi rôznymi modelmi.
Prvé modely prídu v roku 2027
Platformu ako prvé využijú nové generácie modelov Civic a CR-V, ktoré dorazia v roku 2027. Testovacie prototypy už jazdia v zamaskovaných karosériách a odhaľujú širší rozchod kolies aj prepracované zavesenie. Honda plánuje pohon s benzínovým dvojlitrom a dvojicou elektromotorov. Nový Civic dostane aj prevodový systém Honda S+ Shift, ktorý poznáme z kupé Prelude.
Hybrid aj pre nadšencov výkonu
Najzaujímavejšou novinkou je pripravovaný elektrifikovaný šesťvalec. Tento motor má kombinovať silu a kultivovanosť klasického spaľovacieho agregátu s úspornosťou hybridu. Zatiaľ sa však počíta len s jeho uvedením v USA, pričom pre Európu Honda plán zatiaľ nepotvrdila.
Patrik Herich

