Menu
  • Kráča s dobou
    Kráča s dobou
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Škoda Octavia patrí medzi tie druhy automobilov, ktoré nemajú ambíciu zvádzať pohľady na každom kroku. Avšak, ak by ste to predsalen chceli zvoliť, jedna konfigurácia by tu bola.

Škoda Octavia Combi 2.0 TSI DSG

Rok 2017 znamenal pre tretiu generáciu Octavie značnú zmenu a to v rozdvojení svetlometov. Ešte dnes si živo spomínam ako to každý negatívne komentoval, neveriacky krútil hlavou a dnes... A dnes si ju zákazníci rovnako kupujú ako predtým a dokonca sa už stretávam iba s pozitívnymi názormi. Tu je vidieť, že mentalita nášho národa ťažko zvláda zmenu. Žeby preto máme doteraz tú istú vládu...? Ale o inom som chcel. :)

Český bestseller sa mi dostal do rúk v najobľúbenejšom karosárskom variante – Combi. Spomínal som v úvode, že Octavia nemá ambície stať sa magnetom na oči, no napriek tomu sa nehanbí zafarbiť do krásnej oranžovej metalízy a skombinovať ju s krásnymi 18-palcovými topánkami, ehm... diskami. Tú farbu veľmi chválim a neváhal by som ani sekundu nad inou, pretože vďaka nej sa tento český kombík krásne rozžiari. Určite odporúčam investovať aj do plne LED-kových svetlometov, ktoré svietia v noci mimoriadne dobre, na daný cenový segment.

Facelift je na scéne už dva roky, ale Škoda pripravila pre Octaviu drobné zmeny aj v tomto roku. Nachádzajú sa v interiéri. Ide, hlavne, o virtuálny kokpit v prístrojovej doske. Dodáva sa síce za príplatok, ale aspoň je tu taká možnosť. Hoci analógovým budíkom som nemal čo vytknúť, digitálny kokpit rozhodne stojí za zváženie. To však záleží od vašich potrieb a vkusu. Investované peniaze sa vám premietnu do úhľadne usporiadaného displeja s piatimi možnosťami zobrazenia. Najviac kvitujem funkciu zobrazenia mapy.

Všimol som si tiež, že multimediálny systém, osadený v stredovom paneli palubnej dosky s dotykovým ovládaním, má dva kruhové ovládače pre rádio. To sa mi veľmi páčilo, na rozdiel od dotykových tlačidiel v predošlých testoch faceliftovanej Octavie. O grafike a logike menu netreba veľa hovoriť, pretože sú na vysokej úrovni. Skrátka, riešenia „Simply Clever“ sú tu všadeprítomné. Nezabudlo sa ani na dáždnik pod sedadlom spolujazdca, odnímateľné LED svetlo a výsuvné háčiky na tašky v batožinovom priestore, či legendárnu škrabku vo viečku nádrže.

Veľkou devízou každej Škody sú priestorové pomery pre posádku a batožinu. Nie nadarmo je to najobľúbenejší kombík na Slovensku a predávanejší ako liftback. Octavia Combi ponúka maximum pre všetkých cestujúcich. Vpredu a aj vzadu sa odveziete kráľovsky, pričom nebude problém odložiť si veci, ktoré chcete mať po ruke ako mobil, peňaženka, kabelka a pod. Demonštrovať priestor pre batožinu nejde slovami tak dobre ako priloženou fotkou. Po sklopení zadných operadiel sa v tomto aute, napríklad, aj pohodlne vyspíte. Stačí si zaobstarať len jednu lacnú nafukovačku.

Hojnú ponuku motorov obohatil nový koncernový benzínový agregát 2.0 TSI naladený na výkon 140 kW. Pracuje len so sedemstupňovou dvojspojkovou DSG prevodovkou a sila sa prenášala na predné kolesá. Z Octavie Combi nechce mať väčšina zákazníkov ultimátny závodný špeciál. Z Mladej Boleslavy sa však dá objednať tradičného maratónca (rozumej 2.0 TDI), rekreačného šprintéra (rozumej benzínové varianty označené písmenkami „RS“) alebo niečo medzi tým. A práve to niečo je daná motorizácia.

Poskytuje nadštandard sily, ktorá sa dostáva k slovu aj vo vyšších rýchlostiach ako nám umožňujú naše diaľničné limity. Štvorvalec sa veľmi ochotne vytáča do maxima otáčok a eliminuje turbodieru na minimum. V tomto smere mu dobre sekunduje DSG automat, ktorý promptne poslúcha povely plynového pedálu a snaží sa vždy zvoliť ten správny prevodový stupeň. Automat hladko radí, ale má jedno veľké mínus. Neporadí si s posunkovaním v kolónach. Stávalo sa mi často, že „cukalo“ autom ako keby na okamih nedostávalo prísun paliva. Všímam si to však u všetkých motorizáciách s DSG prevodovkou a to v rámci celého koncernu VW.

Okrem spomínaného neduhu sa už netreba ničoho báť. Budete spokojní s tichosťou agregátu, agilitou a samozrejme aj spotrebou. V závislosti od využívania výkonového potenciálu, mi palubný počítač ukazoval hodnoty od 6,5 litra na 100 km do osem litrov. Tých osem litrov som dosiahol až dlhšou jazdou po diaľnici nad povolený limit. Pssst!

Nedávno vyšli na povrch prvé informácie o štvrtej generácii Octavie, čo znamená, že tretia sa pomaličky poberá do dôchodku. Osobne si myslím, že ešte má čo-to ponúknuť a hravo si poradí so súčasnou konkurenciou. Virtuálny kokpit, nový motor a aj daná farba robia z tohto rodinného kombíka moderné a všestranne využiteľné auto.

 

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook