Koncept bude verejne odhalený 12. novembra a podľa prvých informácií má ísť o jeden z najvýznamnejších projektov značky za posledné roky. Peugeot ním chce ukázať smer, ktorým sa bude uberať dizajn aj technický vývoj menších modelov. Polygon má navyše poslúžiť ako testovacie vozidlo pre novú generáciu elektronických systémov, ktoré by sa už v priebehu budúceho roka mohli objaviť v sériovej výrobe.

Riadenie po drôte a obdĺžnikový volant

Koncept Polygon slúži ako testovacia platforma pre systém Hypersquare, ktorý kombinuje riadenie po drôte, známe ako steer-by-wire, s obdĺžnikovým volantom. Medzi volantom a kolesami už neexistuje priama mechanická väzba, vodičove pokyny sa prenášajú elektronicky.

Zdroj: Peugeot

Generálny riaditeľ Alain Favey označil túto novinku za ďalší krok vo vývoji interiéru i-Cockpit a tvrdí, že zlepší presnosť a odozvu riadenia. Peugeot sa stane prvou značkou v rámci koncernu Stellantis, ktorá túto technológiu prinesie do sériovej výroby.

Nový dizajnový smer značky

Polygon naznačuje odvážnejší dizajn, ktorý sa výrazne líši od súčasnej 208. Aj keď koncept pôsobí futuristicky, základné proporcie zostanú zachované. Dizajnéri chcú ukázať nový vizuálny jazyk Peugeotu s ostrejšími líniami a výraznejšou identitou. Sériová verzia pravdepodobne dostane menšie kolesá a bežné dvere, no zachová si športový charakter.

Platforma STLA Small a pohon podľa výberu

Nová 208 bude stáť na modulárnej platforme STLA Small, ktorú zdieľa s pripravovaným Opelom Corsa. Táto architektúra umožňuje montáž elektromotorov aj spaľovacích agregátov, čo dáva značke aj zákazníkom väčšiu voľnosť.

Digitálny interiér budúcnosti

Interiér konceptu tvorí 21-palcový displej spájajúci prístrojový panel a dotykovú obrazovku. Ide o riešenie známe z väčších modelov 3008 a 5008, ktoré prenáša moderné technológie aj do segmentu malých áut. Sériová verzia novej 208 sa očakáva v priebehu budúceho roka a má byť začiatkom novej dizajnovej a technologickej éry značky Peugeot.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.