V podstate ide o logický krok. Hoci bol naftový motor v HR-V veľmi úsporný, tichý a celkovo dynamický, jeho cena sa šplhala do neatraktívnych cifier. Až priamo napádala väčší model CR-V. Navyše, všetci vieme, že diesel agregáty sú teraz pod prísnym hľadáčikom Európskej únie. Honda tak radšej vsádza na benzínové agregáty a hybridy.

U mestského crossoveru HR-V zákazník vyberá iba z dvoch motorizácií. Prvú z nich som vyskúšal pred pár mesiacmi, jednalo sa o atmosférický štvorvalec 1.5 i-VTEC. Ten však, z pohľadu dynamiky, moc neohúril a preto má šancu záujemca siahnuť aj po výkonnejšej alternatíve, 1.5 VTEC Turbo.

Agregát s turbom dodáva na predné kolesá výkon 134 kW a kombinuje sa so šesťstupňovým manuálom alebo kontinuálnou prevodovkou CVT. Zrýchlenie za 7,8 s (manuál) resp. 8,6 s (CVT) sľubuje, že HR-V nebude s touto motorizáciou žiadnym lenivcom. Zbytočné by bolo chodiť okolo horúcej kaše, pretože je to pravda. A to som, v mojom prípade, testoval verziu s prevodovkou CVT.

Obával som sa, že bude mať opäť „vysávačový“ prejav a potlačené reakcie na plyn, avšak tu je spolupráca s motorom a prevodovkou ukážková. Na dosiahnutie slušnej dynamiky nie je potrebné šliapať pedál na podlahu, pretože citeľný záťah vpred nastáva už od stredných otáčok motora. Zároveň je tiež v kabíne akustická pohoda agregátu. K tichosti na palube dopomáhajú, paradoxne, reproduktory prostredníctvom aktívneho potlačenia hluku.

Budúceho majiteľa určite zaujíma, akú má výkonný motor spotrebu paliva a koľko si zaň Honda pýta. Čo sa týka apetítu, tak najnižšiu hodnotu som dosiahol na diaľnici pri ustálenej rýchlosti 110 km/h, keď som vychádzal z BA na D1. Palubný počítač odčítal 6,1 litra na 100 km. Zvýšenie rýchlosti na úroveň nášho maximálneho diaľničného limitu zvýšilo spotrebu na 7,3 litra. V meste to záviselo vždy od dávkovania výkonu, ale viac ako na diaľnici to nebolo. Celkový priemer, po odjazdení cez 600 km, vykázal 6,9 litra na 100 km. To je veľmi podobné ako pri slabšom agregáte.

A čo tá cena? Honda tu stanovila rovnakú taktiku ako v prípade modelu Jazz s výkonnejším agregátom. To znamená, že HR-V 1.5 VTEC Turbo sa predáva iba v jedinom stupni výbavy a to Sport. Je odlíšený od ostatných modelov športovým outfitom ako sú zatmavené svetlomety, čierne disky a športovo ladené nárazníky, či športový podvozok. Vnútri nájdete športové pedále a polokožený interiér s vínovou farbou, ktorý vyzerá skutočne luxusne. Vo výbave sú zaškrtnuté všetky prvky, vrátane LED svetlometov s výbornou svietivosťou. Dopláca sa len metalíza.

Všetky tieto prvky výbavy zdvíhajú cenu Hondy HR-V do enormne vysokej nadobúdacej ceny, ktorá prevyšuje aj najvyšší stupeň výbavy Executive so základným motorom. S akciovým bonusom 600€ sa dostanete minimálne na 25 690€. Je to trošku škoda, pretože HR-V s testovaným agregátom jazdí bravúrne dobre a nepochybujem, že cena je primeraná tomu, čo ponúka. Otázne je, či aj zákazník to tak vidí. Možno by radšej kúpil model s „chudobnejšou“ výbavou, bez športových doplnkov a podvozka. 

 

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.