Maserati Grecale Folgore tak po facelifte ponúka kombináciu vyššej efektivity, rýchlejšieho nabíjania a nových možností individualizácie. Automobilka ukazuje, že aj drobnou technickou zmenou možno dosiahnuť citeľné zlepšenie reálneho dojazdu.
Inteligentnejší pohon všetkých kolies
Základ zostáva nezmenený. Grecale Folgore využíva batériu s kapacitou 105 kWh a dvojicu elektromotorov s výkonom 558 koní a 820 Nm. Hlavná zmena sa odohrala v oblasti pohonu. Kým doteraz šlo o permanentnú štvorkolku, nový systém dokáže v prípade potreby mechanicky odpojiť prednú nápravu.
Predné kolesá sa aktivujú len vtedy, keď to vyžaduje trakcia alebo prudká akcelerácia. Takéto riešenie znižuje energetické straty a zvyšuje dojazd z 500 na 580 kilometrov. Aktivácia prebieha veľmi rýchlo, predný pohon sa pripája do 500 milisekúnd.
Mechanické riešenie namiesto softvéru
Maserati neobmedzilo výkon softvérovo, ale fyzicky odpojí predné poloosi od nábojov kolies. Týmto spôsobom sa eliminuje zbytočný odpor a vozidlo využíva energiu efektívnejšie. Celý proces riadi elektronika, ktorá spracúva tisíce údajov za sekundu vrátane teploty bŕzd, rýchlosti, sklonu cesty či zvoleného jazdného režimu.
Rýchlejšie nabíjanie a nové interiéry
Automobilka pridala aj automatické predhrievanie batérie, ktoré sa spúšťa pri navigovaní k nabíjacej stanici. Vďaka tomu zostáva maximálny výkon nabíjania na úrovni 150 kW, takže z 20 na 80 percent sa auto nabije približne za pol hodiny.
Modelový rok 2026 prináša tri nové konfigurácie interiéru z programu Fuoriserie a širšie možnosti personalizácie.
Patrik Herich

