Maserati Grecale Folgore tak po facelifte ponúka kombináciu vyššej efektivity, rýchlejšieho nabíjania a nových možností individualizácie. Automobilka ukazuje, že aj drobnou technickou zmenou možno dosiahnuť citeľné zlepšenie reálneho dojazdu.

Inteligentnejší pohon všetkých kolies

Základ zostáva nezmenený. Grecale Folgore využíva batériu s kapacitou 105 kWh a dvojicu elektromotorov s výkonom 558 koní a 820 Nm. Hlavná zmena sa odohrala v oblasti pohonu. Kým doteraz šlo o permanentnú štvorkolku, nový systém dokáže v prípade potreby mechanicky odpojiť prednú nápravu.

Predné kolesá sa aktivujú len vtedy, keď to vyžaduje trakcia alebo prudká akcelerácia. Takéto riešenie znižuje energetické straty a zvyšuje dojazd z 500 na 580 kilometrov. Aktivácia prebieha veľmi rýchlo, predný pohon sa pripája do 500 milisekúnd.

Zdroj: Stellantis

Mechanické riešenie namiesto softvéru

Maserati neobmedzilo výkon softvérovo, ale fyzicky odpojí predné poloosi od nábojov kolies. Týmto spôsobom sa eliminuje zbytočný odpor a vozidlo využíva energiu efektívnejšie. Celý proces riadi elektronika, ktorá spracúva tisíce údajov za sekundu vrátane teploty bŕzd, rýchlosti, sklonu cesty či zvoleného jazdného režimu.

Rýchlejšie nabíjanie a nové interiéry

Automobilka pridala aj automatické predhrievanie batérie, ktoré sa spúšťa pri navigovaní k nabíjacej stanici. Vďaka tomu zostáva maximálny výkon nabíjania na úrovni 150 kW, takže z 20 na 80 percent sa auto nabije približne za pol hodiny.

Zdroj: Stellantis

Modelový rok 2026 prináša tri nové konfigurácie interiéru z programu Fuoriserie a širšie možnosti personalizácie.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.