Honda sa modelom 0 Alpha snaží posilniť svoje postavenie na európskom trhu elektrických vozidiel, kde doteraz zaostávala za značkami ako Škoda, Kia či Hyundai. Novinka má byť prvým z piatich pripravovaných elektromobilov série 0, ktoré budú postupne pokrývať rôzne kategórie od kompaktných crossoverov až po väčšie rodinné SUV. Zameranie na efektívny dizajn, nižšiu hmotnosť a úsporné technológie má pomôcť znížiť výrobnú cenu aj spotrebu energie.

Nový hráč v elektrickej triede

Model Honda 0 Alpha predstavuje vstupnú bránu do novej generácie elektromobilov značky. Automobilka ju uvádza ako menšieho súrodenca modelu 0 SUV, s ktorým zdieľa techniku, no má kompaktnejšie rozmery a nižšiu cenu. Tak ako Škoda ponúka dvojicu Enyaq a Elroq, Honda sa snaží pokryť širšie spektrum zákazníkov v rastúcej kategórii elektrických crossoverov.

Zdroj: Honda

Premyslený dizajn a technické riešenia

Hoci Honda zatiaľ neprezradila presné parametre, potvrdila, že Alpha má využívať novú platformu s tenkým batériovým modulom. Tento konštrukčný prvok zaručuje priestranný interiér aj napriek menšej karosérii, pričom vozidlo si zachová nízky profil. Dizajn sa vyznačuje čistými líniami, podsvieteným logom a svetelnými prvkami v tvare obráteného písmena U, ktoré spájajú prednú a zadnú časť vozidla do jednotného vizuálneho konceptu.

Interiér a technológie

Kabína zatiaľ nebola oficiálne predstavená, no očakáva sa moderné a funkčné usporiadanie s tromi samostatnými displejmi. Nové používateľské rozhranie Asimo má vodičovi zjednodušiť ovládanie hlavných funkcií. Honda tiež potvrdila systém riadenia po drôte, známy ako steer-by-wire. Tradičný volant tu nahradí hranatý ovládač, ktorý umožní presnejšie a adaptívne riadenie.

Zdroj: Honda

Plány pre výrobu a uvedenie na trh

Sériová výroba modelu Honda 0 Alpha sa začne koncom roka 2026, pričom prvé vozidlá sa dostanú na japonský trh v roku 2027. Európska verzia má nasledovať o niečo neskôr.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.