V čase, keď európski výrobcovia spaľovacie motory skôr dožívajú, BYD investuje do vývoja novej konštrukcie. Boxer bol zvolený pre nízku stavbu, kompaktnosť a minimálne vibrácie, čo je ideálne pre hybridnú platformu. Postupne sa ukazuje, že automobilka plánuje s U7 zasiahnuť segment, kde sa elektrifikácia stretáva s výkonom superšportov.

Nový boxer ako zdroj energie pre hybrid
Štvorvalcový motor s objemom dvoch litrov dosahuje výkon okolo 200 kW a pracuje ako generátor pre trakčnú batériu s kapacitou 52,4 kWh. Hybridný systém tak umožní dojazd približne 1 000 km. Agregát má suchú kľukovú skriňu, zdvojený reťazový rozvod a sendvičové kryty ventilov. 

Zdroj: BYD

Turbo zvyšuje výkon aj krútiaci moment, ktorý dosahuje približne 380 Nm. Pri vyšších rýchlostiach sa motor dokáže mechanicky spojiť so zadnými kolesami, čo vyžaduje špecifické usporiadanie kardanu a batérie.

Elektrický výkon na úrovni hyperáut
YangWang U7 využíva štyri elektromotory s celkovým výkonom 960 kW a 1 680 Nm. Akcelerácia na 100 km h trvá približne 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 270 km h. Podvozok dopĺňa elektromagnetické odpruženie DiSus Z a karbónové brzdy, ktoré dokážu zastaviť vozidlo zo 100 km h na 33 metroch.

Zdroj: BYD

Elektrická verzia a ďalšie možnosti
Okrem hybridu príde aj čisto elektrická verzia s batériou 135,5 kWh a dojazdom cez 770 km. Auto bude možné nabíjať výkonom 500 kW vďaka používaniu dvoch nabíjacích stojanov naraz. Očakáva sa aj slabšia verzia s pohonom zadných kolies. Automobilka zatiaľ detaily neodhalila, no U7 už teraz vzbudzuje pozornosť aj medzi európskymi výrobcami.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.