Type 00 sa po dlhšej odmlke objavil na verejnosti priamo v centre Londýna. Jaguar ho zaparkoval pred hotelom Chancery Rosewood pri príležitosti 90. výročia uvedenia modelu SS Jaguar z roku 1935. Tento historický moment spojila automobilka s prezentáciou svojho najodvážnejšieho elektromobilového projektu.

Nápadná červená farba a viac pozornosti než superšporty
Koncept dostal nový matný odtieň London Red, ktorý ešte zvýraznil jeho futuristický vzhľad. Pred luxusným hotelom stáli vozidlá ako Rolls Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Lamborghini Aventador SV či Bugatti Chiron, no najväčšiu pozornosť napriek tomu púta práve Jaguar. Jeho radikálne tvarovanie pôsobí ako z iného sveta a jasne ukazuje, že značka mieri do segmentu, kde doteraz nepôsobila.

Prečo Jaguar stále ukazuje rok starý koncept
Nečakaným krokom je, že automobilka naďalej prezentuje pôvodnú štúdiu namiesto sériového prototypu, ktorý by už mal byť blízko debutu. Podľa záberov z testovania bude produkčná verzia konzervatívnejšia. Dostane nižšiu strechu a zadné dvere, čím sa priblíži k sedanu s extrémne dlhým predkom. 

Ten však nebude ukrývať spaľovací motor, pretože Jaguar plánuje prechod na plnú elektrifikáciu.

Nové smerovanie a radikálna zmena zákazníkov
Jaguar očakáva, že až 85 percent budúcich kupcov bude pre značku úplne nových. Cena má začínať okolo 130 tisíc dolárov, čo model prepája s kategóriou Porsche Taycan 4S. Type 00 má podľa vedenia značky vyvolať intenzívnu emóciu a odlíšiť Jaguar od tradičných prémiových konkurentov.

Posunutá premiéra a koniec éry spaľovacích modelov
Premiéra sériového Type 00 bola presunutá na rok 2026, no prvé dodávky majú prísť ešte pred koncom tohto roka. Jaguar zároveň postupne ukončuje výrobu existujúcich modelov. Po odchode F Pace sa značka zmení na čisto elektrickú a Type 00 sa stane hlavným symbolom novej kapitoly.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.