Pôvodný stav a prvé úpravy

Majiteľ vozidla, Richard Milton, začal s bežným modelom Volkswagen Caddy poháňaným 1,6 litrovým TDI motorom s výkonom 102 koní. Jeho prvým krokom bolo nahradenie tohto motora 2-litrovým agregátom z Golfu R, čím dosiahol výkon približne 500 koní. Okrem motora boli z Golfu R prevzaté aj ďalšie komponenty, ako napríklad podvozok, brzdový systém a prevodovka. ​ 

Transformácia na "Hyper Van"

Napriek výraznému zvýšeniu výkonu sa Richard rozhodol posunúť projekt ešte ďalej. Pôvodný motor nahradil kovaným 2,5-litrovým päťvalcovým motorom z Audi RS3 (označenie CZGB), ktorý bol následne výrazne upravený. Medzi úpravy patrili inštalácia väčších vstrekov, masívneho turbodúchadla, a ďalších podporujúcich modifikácií, ktoré dovolili motoru dosiahnuť svoj plný potenciál. 

Volkswagen Caddy s motorom 2.5 TFSI z Audi RS3 - Zdroj Richard Milton (Facebook)
Po všetkých úpravách sa podarilo Caddy dosiahnuť výkon 1 136 koní na kolesách, čo zodpovedá približne 1 320 koňom na kľukovom hriadeli. Brzdový systém bol posilnený veľkými brzdami z Audi RS3. V aute je taktiež použitá upravená verzia prevodovky z Audi RS3, schopná zvládať takmer 1500 koní.​

Výkon a jazdné vlastnosti

Richardov Caddy sa niekoľkokrát objavil na rôznych drag pretekoch. Štvrť míľovú trať zvládne za 9,97 sekundy s cieľovou rýchlosťou 234 km/h. Tieto parametre ho radia medzi najrýchlejšie drag autá na svete. Výrazne tomu napomáha pohon všetkých štyroch kolies Quattro, ktorý bol prenesený z Audi RS3 a následne upravený tak, aby pasoval na Caddy.

Nameraný výkon po swape 2.5 TFSI - Zdroj - Richard Milton (Facebook)
Dizajnové úpravy

Exteriér vozidla prešiel v porovnaní so zvyškom auta iba minimálnou transofrmáciou. Z praktických dôvodov pol na Caddy použitý nárazník z Golfu R s väčšími otvormi pre prívod vzduchu. Ďalšie úpravy zahŕňali splitter, rozšírené blatníky z modelu Caddy Alltrack, hlbšie bočné prahy, LED svetlá, výrazný zadný spojler a difúzor s typickými oválnymi koncovkami výfuku. 

Interiér a ďalšie vylepšenia

Vo vnútri Caddy prebehla taktiež kompletná konverzia. Všetky pôvodné diely boli od palubnej dosky až po volant boli vymenené za diely z Audi RS3. Keď si človek sadne dovnútra asi by neuveril, že sedí vo Volkswagene Caddy. Zachované boli aj moderné vymoženosti ako infotainment a vyhrievané sedadlá.

Interiér Caddy po prerábke - Zdroj - LivingLifeFast (Youtube)
Projekt Volkswagen Caddy s motorom z Audi RS3 je príkladom toho, ako môže vášeň pre automobilové úpravy a technické znalosti premeniť bežnú dodávku na výnimočné vozidlo s výkonom superšportu. Richard Milton svojím projektom ukázal, že s odhodlaním a kreativitou je možné dosiahnuť výsledky, ktoré prekonávajú očakávania a posúvajú hranice možného v automobilovom svete.​

 

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.