Pôvodný stav a prvé úpravy
Majiteľ vozidla, Richard Milton, začal s bežným modelom Volkswagen Caddy poháňaným 1,6 litrovým TDI motorom s výkonom 102 koní. Jeho prvým krokom bolo nahradenie tohto motora 2-litrovým agregátom z Golfu R, čím dosiahol výkon približne 500 koní. Okrem motora boli z Golfu R prevzaté aj ďalšie komponenty, ako napríklad podvozok, brzdový systém a prevodovka.
Transformácia na "Hyper Van"
Napriek výraznému zvýšeniu výkonu sa Richard rozhodol posunúť projekt ešte ďalej. Pôvodný motor nahradil kovaným 2,5-litrovým päťvalcovým motorom z Audi RS3 (označenie CZGB), ktorý bol následne výrazne upravený. Medzi úpravy patrili inštalácia väčších vstrekov, masívneho turbodúchadla, a ďalších podporujúcich modifikácií, ktoré dovolili motoru dosiahnuť svoj plný potenciál.
Výkon a jazdné vlastnosti
Richardov Caddy sa niekoľkokrát objavil na rôznych drag pretekoch. Štvrť míľovú trať zvládne za 9,97 sekundy s cieľovou rýchlosťou 234 km/h. Tieto parametre ho radia medzi najrýchlejšie drag autá na svete. Výrazne tomu napomáha pohon všetkých štyroch kolies Quattro, ktorý bol prenesený z Audi RS3 a následne upravený tak, aby pasoval na Caddy.
Exteriér vozidla prešiel v porovnaní so zvyškom auta iba minimálnou transofrmáciou. Z praktických dôvodov pol na Caddy použitý nárazník z Golfu R s väčšími otvormi pre prívod vzduchu. Ďalšie úpravy zahŕňali splitter, rozšírené blatníky z modelu Caddy Alltrack, hlbšie bočné prahy, LED svetlá, výrazný zadný spojler a difúzor s typickými oválnymi koncovkami výfuku.
Interiér a ďalšie vylepšenia
Vo vnútri Caddy prebehla taktiež kompletná konverzia. Všetky pôvodné diely boli od palubnej dosky až po volant boli vymenené za diely z Audi RS3. Keď si človek sadne dovnútra asi by neuveril, že sedí vo Volkswagene Caddy. Zachované boli aj moderné vymoženosti ako infotainment a vyhrievané sedadlá.