V krátkom období som odskúšal druhú motorizáciu v Škoda Karoq, ktorá bude po benzínovom motore 1.0 TSI asi najvyhľadávanejšou naftovou alternatívou. Jedná sa o dobre známy motor 1.6 TDi, ktorý si vystačí s 85 kW výkonu a hrabe na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Vrhnime sa rovno do recenzie samotného agregátu, nakoľko dojmy z exteriéru a interiéru nájdete v prvom podrobnejšom teste. Tento Karoq bol totiž v podobnej výbave, akurát v bielej perleťovej metalíze.

Škoda Karoq 1.6 TDi

Spustenie symfónie štyroch piestov za studena rozpozná aj laické ucho vodiča, avšak rapotavý zvuk motora sa veľmi rýchlo vytráca s pribúdajúcou teplotou a po dosiahnutí tej prevádzkovej môžeme hovoriť o kultivovanom chode. Plynulé rozjazdy cez manuálnu prevodovku nebude mať problém urobiť ani čerstvý absolvent autoškoly bez vzťahu k autám a k šoférovaniu. Opísanú charakteristiku však poznám už z mnohých minulých testov daného agregátu, takže sa opäť len opakujem.

S Karoqom som podstúpil po dlhšej dobe cestu na východ Slovenska. Túto trasu som kedysi absolvoval každý víkend v rôznych automobiloch, no motor 1.6 TDi mi zasa pripomenul ako môže byť dlhá cesta príjemná a zároveň úsporná k peňaženke. Tempomatových 140 km/h zvládal v plnom obsadení bez reptania a na úrovni siedmich litrov odberu nafty z nádrže. Naspäť som cestoval iba so spolujazdcom a vtedy diaľnica vykázala ešte o pollitra menší apetít. Ako náhle prišli okresné cesty za Zvolenom a premávka sa spomalila, tak priemer začal klesať až po Košice na konečných 5,4 litra nafty na 100 km.

Škoda Karoq 1.6 TDi

Počas cesty som neraz musel predbehnúť pomalšie vozidlá a kamióny. Práve pri týchto situáciách motoru máličko dochádza dych už od 3500 ot./min., no bežné predbiehacie manévre netreba štyrikrát prepočítavať, je tu trocha výkonovej rezervy. Štvorvalec vedel celkom slušne potiahnuť vpred aj na piatom prevodovom stupni.

Spiatočnej ceste z Košíc vládol hustý dážď, ktorý pekne preveril suverenitu SUV za menej hostinných podmienok. Hoci hrabe Karoq iba na predné kolesá, podvozok a riadenie boli spoločne s bezpečnostnými asistentmi pripravení plniť všetky moje povely na zmeny smeru jazdy. Rozhodne mi SUV dodávalo dostatočne veľa pocitu bezpečia, takže som nebol nútený veľmi zľavovať z tempa jazdy oproti suchým cestám.

Škoda Karoq Cenník

Český hráč odetý do kompaktného kabátu so značkou SUV vie zastávať rolu rodinného, či firemného cestovateľa. Škoda len, že pohon 4x4 je možný kombinovať iba s najvýkonnejším agregátom 2.0 TDi. Nami testovaný model tak ostáva verný asfaltu a na nespevnenú cestu si trúfne iba v prípade pevného podkladu s výmoľmi.

Keby som však chcel všestrannejšie SUV spĺňajúce aj terénne vlastnosti, asi by som rovno uvažoval po väčšom bratovi Kodiaqovi. No, keby zasa na „medveďa“ neostalo dosť financií, je dobré vedieť, že existuje lacnejšia / menšia alternatíva s pohonom všetkých štyroch kolies.

Škoda Karoq Technické údaje
Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.