Menu
  • Medveď na Orave
    Medveď na Orave
    • | Foto 
    • | Komentáre
    Najväčší model českej Škody, pomenovaný Kodiaq, sa objavuje na našich cestách čoraz častejšie. Hoci, už základný variant pôsobí dostatočne terénne, Škoda pripravila zaujímavejšiu verziu.

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG

Minulý rok, počas teplých letných dní, som testoval Českého medveďa prvýkrát. So slabším dvojlitrovým naftovým motorom ma celkom upútal. V zimnom období prišiel čas otestovať robustné SUV v podmienkach, do ktorých pasuje nielen názvom, ale aj stavbou karosérie. Hlboký sneh, tuhá zima a šmykľavé cesty, to všetko čakalo testovaného Kodiaqa vo víkendovej previerke na Orave.

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG

Naskytla sa mi príležitosť vyskúšať si vyhotovenie Scout, ktoré poznáme už z iných modelov značky, najčastejšie sa však objavovalo pri type Octavia. Karoséria je vizuálne obohatená o plastové prvky v nárazníkoch, disky kolies obuté do pneumatík s vyšším profilovým číslom a interiérovými doplnkami. Celistvo má Kodiaq Scout pôsobiť drsnejším dojmom. Nečakajte však nejaké nadštandardné redukcie, uzávierky diferenciálov alebo vyššiu svetlú výšku. Stále ide hlavne o tradičné SUV na zdolávanie veľkých vzdialeností a prípadné výjazdy k menej prístupným miestam ako môžu byť príjazdové cestičky k chatkám.

Za volantom, a vlastne v celom interiéri, som sa nemal načo sťažovať z pohľadu komfortu alebo praktickosti. Kodiaq Scout aktuálne stojí na špici stupňov výbav modelu a vnútri to bolo patrične poznať použitými materiálmi. Za isté dobrodružné zameranie verzie sa dá považovať drevený dekor na častiach palubnej dosky a dverí. Mne sa to moc osobne nepáčilo, no viac som ocenil tmavé poťahy z alcantary.

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG

Z prvkov výbavy vystihujem skutočne prehľadný, aj keď dotykový, multimediálny systém Columbus. Displej zobrazuje rôzne dôležité informácie o jazde, navigácii, ale aj také terénne pomôcky ako aktuálny uhol natočenia kolies. Rozhodne by som investoval aj do príplatkového audiosystému, nakoľko sa zvukom dokáže vyrovnať prémiovým SUV. Za volantom som strávil hodiny času, a tisícku kilometrov, no napriek tomu bolo ťažké odhaliť nejaké užívateľské negatívum. Dokonca, vozidlo ma čakalo vždy vyhriate v tuhých mrazoch, pretože disponovalo nezávislým kúrením. Neprejavilo sa ani vŕzganie plastových častí držadiel predných dverí, ktoré som kritizoval v prvom teste.

Scouta kúpite jedine s pohonom 4x4, vo všetkých dostupných objemoch, ale iba s vyšším výkonovým naladením. Celkovo tak môžu sídliť pod kapotou tri štvorvalcové agregáty, z toho jeden naftový. Práve ten som mal k dispozícii, spriahnutý s automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Išlo o výkonnejší variant 2.0 TDi. Slabší už bol predmetom testu pri mojom prvom stretnutí s Kodiaqom. Zaujímalo ma teda, či bude agregát ochotnejšie ťahať auto vpred vo vyšších rýchlostiach, ale aj jeho spotreba a kultúra chodu.

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG

Netreba dlho chodiť okolo horúcej kaše a rovno napísať pravdu. Boli isté chvíle, kedy som pocítil príval 40 koní navyše intenzívnejšie, ale netreba čakať terno. Kodiaq Scout s týmto motorom ťahá o niečo ochotnejšie do vyšších otáčok, no stále dochádza k skoršiemu zoslabeniu záťahu ako sprvu vodič čaká. Možno sa tu hodí otrepaná fráza zarytých odporcov downsizingu, no skutočne tu asi objem motora hraje rolu. Kodiaq by si zaslúžil niečo viac. V ponuke to aj má, ale ide o dvojlitrový turbobenzín s 280 koňmi, čo nebude asi najekonomickejšia voľba, hoci cenovo sa zdá byť atraktívna alternatíva.

Keď som už načal spotrebu, štvorvalcový, naftový dvojliter je ako stvorený na dlhé trasy. Iba tak presvedčivo poukazuje na hospodárnosť. Cesta z Trnavy na Oravu, cez Donovaly, znamenala  priemerný odber nafty 7,1 litra na sto kilometrov. Strávte však s Kodiaqom pár dní v meste, v prímestských oblastiach a na krátkych diaľničných presunoch. Štyri valce si vtedy odoberú hrozivých jedenásť litrov a to sa, v žiadnom prípade, nebavíme o dynamickom zaobchádzaní. Vysoký apetít sa dal čiastočne ospravedlniť skutočne mrazivými vonkajšími teplotami, ktoré málokedy dosahovali menej ako 10 stupňov pod nulou.

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI DSG

Oravské cesty, hlavne sneh na nich, sa postarali o dôkladnú previerku podvozku Kodiaqa. Spoza volantu som cítil maximálnu podporu elektroniky, zimných pneumatík a pohonu štyroch kôl. To dodáva vodičovi sebaistotu a podvedome jazdí po snehovej pokrývke rýchlejšie ako s bežným osobným autom. Keď príde na prudšie brzdenie alebo zmenu smeru jazdy, stabilizácia a pohon náprav pracujú pedantne i citlivo. Viete si tiež čiastočne vypnúť ESP s trakciou, čo dovolí miernu kontrolovanú jazdu bokom v zákrutách.

Druhé otestovanie Kodiaqa potvrdilo moje prvé verdikty. Nie sú dôvody na rozmýšľanie, prečo ho nekúpiť. Skôr dosť zaváži o aký variant výbavy pôjde, pretože cenovka toho nášho kúska vyšplhala takmer na 50 tisíc euro. Disponoval však všetkými prvkami výbavy, ktoré dostanete za oveľa drahšie peniaze v prémiových SUV.

Cenník Škoda Kodiaq Scout

Technické údaje Škoda Kodiaq

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook