V 90. rokoch bola Škoda v pohybe. Po fúzii s Volkswagenom prišla modernizácia, ale aj chvíle, kedy sa dalo trochu uletieť. A práve z jednej takej vznikol model Felicia Fun – auto, ktoré malo byť pre všetkých, ktorí žijú pre zážitky, nie pre rutinu. Výrazná farba, praktické riešenia a nezameniteľný charakter z nej spravili dnes už legendárny model.
Zrod nápadu: keď pickup nie je len pre robotníkov
Felicia Fun vznikla ako odvodenina od pracovnej Felicie Pickup, no od začiatku bolo jasné, že to nebude len ďalší úžitkový model. Predstavená bola ako koncept už v roku 1995 na ženevskom autosalóne a reakcie boli natoľko pozitívne, že sa výroba rozbehla o rok neskôr – takmer bez úprav.
Auto cieľovo komunikovalo so životným štýlom – šport, voľný čas, dobrodružstvo. V reklame stálo pri mori, naložené surfmi. Čo viac si mohol európsky mladík 90. rokov priať?
Posuvná zadná stena: geniálne jednoduché riešenie
Najväčšou technickou vychytávkou Felicie Fun bola práve spomínaná posuvná zadná stena kabíny. Po jej odklopení sa odhalili dve prídavné sedadlá, ktoré z pôvodne dvojmiestneho pickupu spravili štvormiestne auto. Cestujúci vzadu síce boli vystavení vetru a dažďu, ale práve to bolo súčasťou zážitku – ideálne na cestu k jazeru či na festival.
Bolo to riešenie, ktoré nikto iný v tejto triede v Európe neponúkal. Praktické, jednoduché a úplne netuctové. Tento „double cab“ systém dal Felicii Fun nielen flexibilitu, ale aj punc výnimočnosti.
Pod kapotou nič šialené, no spoľahlivé
Felicia Fun využívala dobre známe motorizácie z konvenčných verzií Felicie. Najčastejšie sa pod jej kapotou nachádzal benzínový štvorvalec 1.6 MPI s výkonom 55 kW (75 k), ktorý poskytoval dostatok dynamiky na svižnú jazdu, no nešiel za hranice bežných možností.
Výhodou však bola jednoduchá technika, nízke prevádzkové náklady a veľmi slušná spoľahlivosť – auto zvládlo víkendové výlety rovnako dobre ako každodenné dochádzanie do práce.
Zbierkový kúsok dneška: hodnota rastie
Felicia Fun sa vyrábala v rokoch 1996 až 2000 a počas tohto obdobia vzniklo necelých 4 000 kusov. Dnes je teda relatívne vzácna, najmä ak ide o zachovalé exempláre bez zásahov a v pôvodnej žltej farbe.
Fanúšikovia youngtimerov si ju veľmi cenia. Na zrazoch Škody často púta viac pozornosti ako bežné modely. A na trhu s veteránmi jej cena postupne rastie – predovšetkým za dobre zachované alebo zreštaurované kúsky.
Felicia Fun ako symbol uvoľnených deväťdesiatok
V dobe, keď sa Škoda redefinovala ako moderná značka vďaka aliancii s Volkswagenom, Felicia Fun ukázala, že aj český automobilový priemysel vie mať nadhľad, odvahu a zmysel pre zábavu. Nešlo len o dizajn, ale o celý koncept auta pre ľudí, ktorí nežijú podľa šablóny.
Dnes, keď automobilky opäť hľadajú spôsoby, ako zaujať mladých a „mestských dobrodruhov“, pôsobí Felicia Fun ako prorok, ktorý predbehol dobu.