Akčný model Monte Carlo odkazuje na lásku Škody k športovým automobilovým súťažiam. Limitovaná verzia sa pýši športovým nezameniteľným stylingom. Na karosérii dominuje čierna farba, ktorá pokrýva celú plochu strechy, masku chladiča, spätné zrkadlá a dokonca aj svetlomety. Domáci tuning z dielní automobilky v Mladej Boleslavi doprial Fabii spojlere na prednom nárazníku, na bočných prahoch a v zadnom nárazníku sa vyníma difúzor. Nezabudlo sa ani na krídlo nad oknom batožinového priestoru. S týmito prvkami sa stáva z obyčajného tuctového auta celkom slušný kus, za ktorým sa občas obzrie nejaké to oko mladej dámy. Verzia Monte Carlo je na viac univerzálna pre všetky vekové skupiny ľudí, či pohlavia. Náš testovaný exemplár v červenej športovej metalíze vážne vzbudzoval pozornosť. Ak by som si mal kúpiť Fabiu, asi by som volil niečo v podobnom kabáte, pretože nie som konzervatívny typ, uprednostňujem extravaganciu, a presne edícia Monte Carlo je určená pre podobné povahy.

V športovo-elegantnom interiéri vidieť príkladnú precíznosť spracovania komponentov. Typický vzhľad palubnej dosky v prípade akčnej ponuky Monte Carlo zveľaďujú prvky perforovanej kože na venci volantu, ručnej a prevodovej páke, pretkávané červenou niťou. Bohužiaľ, koža sa neosvedčila na trojramennom volante. Strašne sa šmýka dlaň na venci a nie je možné točiť obratne jednou rukou volant pri parkovaní. Mohla byť z drsnejšieho materiálu. Dvojfarebné čalúnenie sedadiel s výrazným bočným vedením zdôrazňuje jedinečnosť edície. Ako čerešnička na torte ostávajú športové pedále z ušľachtilej ocele a protišmykovej podložky. V našich končinách nepochybne ťaží Fabia z výborného marketingu. Výborná propagácia však nestačí na líderstvo v predaji. Fabia si získala popularitu v našej krajine vďaka maximálnemu prispôsobeniu sa zákazníkovi. Postavte ktorýkoľvek hatchback vedľa nej, Fabia potrápi v súťažných disciplínach, ba aj porazí konkurenciu. Či už sa jedná o cenu, ktorá začína  na 7 727€, alebo v mierach, objemoch batožinového priestoru, jazdných vlastnostiach a pod. Dokonca teraz ponúka viacero akčných modelov ako sú Family, Monte Carlo, Sportline a Chic. Jednoducho každý zákazník si nájde tú svoju vyvolenú.

Rozoberme si v čom sa akčné modely líšia a koľko muziky dostanete za danú cenu. Naša edícia Monte Carlo odkazuje na pretekárske súťaže, prvky zvláštnej výbavy sme vypísali.

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo

Model Sportline limitovaný na 50 kusov sa dodáva v červenej farbe Corrida s bielou strechou a hliníkovými 17“ kolesami Gigaro. Podobne ako Monte Carlo, tiež obsahuje Styling kit, no navyše má športový podvozok. Cena začína na hodnote 11 888€.

[adsense]

Variant Family spĺňa všetko, čo by naozaj rodinné auto malo. Dokonca táto trieda sa delí do dvoch skupín a to Family a Family Plus. Nájdete tam v základnej výbave napríklad sieťku v batožinovom priestore, manuálnu klimatizáciu, tempomat a kvalitnejšiu audio aparatúru. Akčný model kúpite so zvýhodnením až 1950€.

Z poslednej limitovanej edície Chic sa vyrobí len 60ks. Táto edícia je určená výhradne pre ženské pokolenie. Dodáva sa v troch stupňoch výbavy Ambition, Sport a Elegance. Charakteristická je špeciálnymi netradičnými polepmi na karosérii s kvetinkovými motívmi.

Všetky modely spája možnosť konfigurácie s motorom 1.2 TSI, mimochodom asi najvhodnejší agregát pod kapotu najpredávanejšieho hatchbacku na Slovensku. Moderný osemventilový štvorvalec 1.2 TSI si získal priazeň už vo väčšom modely Yeti, kde sa predstavil po prvý raz. Vo Fabii s podstatne menšou pohotovostnou hmotnosťou sa prejavuje nesmierne agilne, a to som skúšal slabší variant 66kW. V spojení s iba päťstupňovou prevodovkou som mal na začiatku testu v hlave mylne jasno. Vedel som, že bude dynamický, ale zároveň odhadoval vysokú spotrebu okolo 8 litrov. Preto ma milo prekvapila hodnota 6,3 l/100km na konci testu. Nejeden pasažier by mi dosvedčil, že som nejazdil s pierkom na pedáli, skôr s kvádrom tehly. Preplňovaný motor TSI sa totiž dožaduje športovej jazdy. V každom otáčkovom pásme cítiť jeho skromnú silu, ani by ste neuhádli, čo v skutočnosti poháňa prednú nápravu. Na dynamike nešetrí, no na zvukovom prejave hej. V prípade športovej edície Monte Carlo sa zdá byť zvuk príliš nevýrazný. Nejaké chrapľavé kvílenie v posledných tisíc otáčkach pred obmedzovačom mohlo pocit z dynamiky umocniť.

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo

Podvozok dôverne pozná väčšina z nás. Málokto nemal možnosť previezť sa na Škode Fabia, avšak, ak predsa niekto nie, zopakujem dojmy z jazdných vlastností. Sú samozrejme výborné, podvozok z kooperácie VW patrí v triede medzi najlepšie. Fabia sa správa naozaj na ceste ako obratná antilopa. Nerozhádže ju niekoľko prudkých výkyvov, či rýchly slalom medzi kužeľmi. Veľmi dlho sa správa neutrálne, neskôr si zvolí menšie nebezpečenstvo v podobe nedotáčavého šmyku, ktorý však dokáže vodič bez väčších problémov skorigovať. Vyššie ťažisko Fabie napomáha pri jazde udržať auto pod kontrolou, pretože náklony v zákrutách nie sú dvakrát príjemné pre začiatočníka. Ak si však na náklony zvyknete, zistíte, že sa ešte ďaleko viac dokáže bez vybočenia oprieť do zákruty. Strážny anjel ESP sa aktivovalo v mojom prípade iba raz na vlhkej vozovke, kedy pomáhalo vyrovnať nedotáčavý šmyk. Upozorňujem, že daný test jazdných vlastností som skúšal na uzavretej komunikácii a neodporúčam ho skúšať v bežnej premávke.

pozrite si TU najnovšie ponuky predaja nových a zánovných vozidiel značky škoda 

Fabia má za sebou prvé výrazné omladenie od uvedenia druhej generácie. Spočiatku sa niektorým jedincom nepáčila zadná časť, ktorú nazývali „truhla“, no dnes sme si evidentne na dizajn zvykli. Právom je bestsellerom na našom trhu, to však neznamená, že je jediná voľba vhodného automobilu do rodiny.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový/radové
Počet valcov/ventilov 4/8
Zdvihový objem (cm3) 1197
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 63/4800
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 160/1500 - 3500
Prevodovka typ/počet stupňov: M/5
Maximálna rýchlosť (km/h): 177
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,6/4,4/5,2
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4000/1642/1498
Batožinový priestor - min./max. (l): 315/1180
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1041/530

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.