Alfa Romeo sa po troch a pol roku od premiéry rozhodla omladiť svoje najmenšie SUV. Dôvodom je klesajúci dopyt a snaha prilákať nových zákazníkov v silne obsadenom segmente. Modernizácia sa zameriava na vyváženejší dizajn, úpravy interiéru a motory prispôsobené prísnej norme Euro 6E bis.

Symetrický dizajn a nové prvky exteriéru

Najvýraznejšou zmenou je nová predná časť. Evidenčné číslo sa presunulo do stredu, čím auto pôsobí čistejšie a vyváženejšie. Predná maska má typický trojuholníkový tvar, nový čiernobiely znak a kombináciu horizontálnych lamiel so šesťuholníkovým vzorom. Ponuku dopĺňajú nové 19 a 20 palcové disky, ktoré rozšírili rozchod kolies a zlepšili jazdné vlastnosti.

Zdroj: Stellantis

Interiér s novým voličom a lepším osvetlením

V interiéri zmizla klasická páka automatickej prevodovky, nahradil ju otočný volič. Kabína dostala dvojfarebné čalúnenie z alcantary a kože a tiež nové ambientné osvetlenie. Zmeny sú jemné, no pôsobia hodnotnejšie a modernejšie.

Zdroj: Stellantis

Motory silnejšie aj úspornejšie

Hybridná verzia 1.5 Turbo Ibrida ponúka po novom 175 koní namiesto 160. Plug in hybrid Q4 Ibrida má výkon 270 koní a plynulejšie prechody medzi spaľovacím a elektrickým režimom. Diesel s výkonom 130 koní zostáva v ponuke bez zmien, čo poteší tradičných vodičov s vyšším kilometrovým nájazdom.

Zdroj: Stellantis

Cieľom je oživenie predaja

Napriek atraktívnemu štartu sa predaj Tonale prepadol o viac než 40 percent. Koncern Stellantis preto dočasne pozastavil výrobu, no Alfa Romeo verí, že modernizovaný model prinesie návrat záujmu a upevní postavenie značky medzi prémiovými SUV.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.