Alfa Romeo sa po troch a pol roku od premiéry rozhodla omladiť svoje najmenšie SUV. Dôvodom je klesajúci dopyt a snaha prilákať nových zákazníkov v silne obsadenom segmente. Modernizácia sa zameriava na vyváženejší dizajn, úpravy interiéru a motory prispôsobené prísnej norme Euro 6E bis.
Symetrický dizajn a nové prvky exteriéru
Najvýraznejšou zmenou je nová predná časť. Evidenčné číslo sa presunulo do stredu, čím auto pôsobí čistejšie a vyváženejšie. Predná maska má typický trojuholníkový tvar, nový čiernobiely znak a kombináciu horizontálnych lamiel so šesťuholníkovým vzorom. Ponuku dopĺňajú nové 19 a 20 palcové disky, ktoré rozšírili rozchod kolies a zlepšili jazdné vlastnosti.
Interiér s novým voličom a lepším osvetlením
V interiéri zmizla klasická páka automatickej prevodovky, nahradil ju otočný volič. Kabína dostala dvojfarebné čalúnenie z alcantary a kože a tiež nové ambientné osvetlenie. Zmeny sú jemné, no pôsobia hodnotnejšie a modernejšie.
Motory silnejšie aj úspornejšie
Hybridná verzia 1.5 Turbo Ibrida ponúka po novom 175 koní namiesto 160. Plug in hybrid Q4 Ibrida má výkon 270 koní a plynulejšie prechody medzi spaľovacím a elektrickým režimom. Diesel s výkonom 130 koní zostáva v ponuke bez zmien, čo poteší tradičných vodičov s vyšším kilometrovým nájazdom.
Cieľom je oživenie predaja
Napriek atraktívnemu štartu sa predaj Tonale prepadol o viac než 40 percent. Koncern Stellantis preto dočasne pozastavil výrobu, no Alfa Romeo verí, že modernizovaný model prinesie návrat záujmu a upevní postavenie značky medzi prémiovými SUV.