Päťsto osmička prišla na trh iba pred polrokom. Francúzi majú s týmto modelom postarané na najbližšie roky. Nová vlajková loď od Peugeotu už získava prvé ocenenia. Výborne premyslený šelmovitý dravý dizajn exteriéru má za príčinu originalitu medzi ostatnými vozidlami strednej triedy. Tvorcovia sa nehanbili pohrať dramaticky s prednou časťou masky, kde dominujú extravagantne tvarované predné svetlomety, ponad ktorými sa majestátne vyvyšuje dlhá kapota motora. Taktiež nemožno prehliadnuť veľkú masku chladiča. Dizajnové tvarovanie pokračuje pozdĺž celého profilu auta. Vzadu sú diódové svetlomety v tvare laby šelmy s pazúrmi. I vďaka tomuto nevšednému vzhľadu si získal Peugeot 508 titul „Firemné auto roka 2011 na Slovensku“. Zdá sa, že podnikom nie je ukradnutý dizajn služobných automobilov. Peugeot 508 rozhodne splní očakávania viacerých stredných manažérov, ktorým bude robiť určitú vizitku a teda rešpekt.
Interiér rozhodne nezaostáva pozadu. Nenájdete tu jediný zásadný prvok prenesený zo staršieho modelu. Prvé udrie do očí ohromne veľký panel palubnej dosky s nebezpečne veľa posiatymi tlačidlami všade, kam oko dovidí. Nadpriemerne veľa ich nájdete na samotnom trojramennom volante. V strede medzi výduchmi klimatizácie sa nachádza navigačný panel s detailnou grafikou, príkladnou v danej dobe. Jednoduché ovládanie panelu zabezpečuje džojstik medzi prednými sedadlami. Aj napriek veľkej ploche osadenej palubnými prístrojmi sa našlo zopár odkladacích priestorov. Nechýbajú držiaky na nápoje, posuvná lakťová opierka, či schránka pred spolujazdcom. Manažérsku limuzínu dnes nerobí len kráľovský priestor v kabíne, ktorým samozrejme 508 disponuje. Veľký dôraz sa kladie hlavne na dostupnú výbavu a tu je toho na doobjednanie ozaj požehnane. Do najvyššej testovanej verzie GT sa montuje špičková značková aparatúra s desiatimi reproduktormi, 18-palcové nízkoprofilové disky z ľahkých zliatin, štvorzónová klimatizácia (za príplatok), kožené elektrické sedadlá, BI-xenónové svetlomety s automatickou reguláciou svietivosti, všetky pasívne a aktívne bezpečnostné prvky, nastaviteľné zobrazovanie Head-up displeju v zornom poli vodiča a mnoho iných, ktoré nájdete v aktuálnych cenníkoch na webovej stránke peugeot.sk. Cestovanie s takto nadopovaným vozidlom za oddychom k moru bolo neskutočne oddychové. Posádka nevnímala rýchlosť ani hluk v kabíne. Po 1300km jazdy sme stále mali všetky kosti pohromade, bez náznaku únavy.
Jednotlivé systémy ako navigácia, automatická prevodovka, či klimatizácia vyžadujú určitú pozornosť. V 508-čke sa stotožníte s ovládaním po pár hodinách skúmania v reálnej prevádzke, a to aj napriek mnohým tlačidlám a ikonám. Dokonca vďaka džojstiku dokážete prekonfigurovať nastavenia parametrov vozidla alebo navigácie bezpečne a intuitívne počas jazdy. Riadenie patrí medzi presné, dalo by sa povedať, že tuhosťou veľmi podobné k BMW. Naftový agregát o objeme 2,2 litra a výkone 150kW bol spriahnutý s konvenčnou šesťstupňovou prevodovkou. Navzdory zastaranej techniky rozhodne nerobí hanbu vozidlu. Prepožičiava mu skvelú dynamiku v akejkoľvek rýchlosti, za niekoľko sekúnd sa rútite cez 200 km/h. Moderný motor HDi skonzumoval iba 6,0 l/100km počas celého vyše 2000-kilometrového testu. Cestu do mesta Omiš tvorili výhradne diaľnice, kde som navolil konštantných 130km/h, otáčky motora vtedy vykazujú hodnotu 2200. V destinácii sme však jazdili prevažne svižne a na spiatočnú cestu sme zvolili trať po serpentínach, čiže so spotrebou sme boli maximálne spokojní. Ešte sa vráťme k motoru. Vo svojej podstate je tichý a kultivovaný zároveň, to platí pri ustálenom tempe. Zrýchľovanie však znamená citeľný prienik hluku do kabíny. Niekedy prevodovka „podtáča“ motor a vtedy sa zas prenášajú jemné vibrácie sprevádzané tupým zvukom motora. Napriek týmto malým negatívam som nemal najmenšie výhrady k modelu. Podvozkové zoskupenie v spolupráci s asistenčnými systémami a širokými pneumatikami udržia 508-čku v zákrutách v správnej stope. Limuzína má isté ambície k športovému štýlu jazdenia, čo napovedá možnosť sekvenčného radenia „ušami“ pod volantom. Avšak, myslím si, že to pravé orechové pre 508 budú diaľnice. S ním ubúdajú kilometre do cieľa akosi rýchlejšie.
Nový Peugeot 508 dostanete za slušných 21 990€ s už pomerne dobrou výbavou, ale asi slabým motorom 1.6 VTi. Náš testovaný exemplár vás vyjde takmer na dvakrát toľko. Za tie peniaze však stojí.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | vznetový/radové |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 2179 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 150/3500 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 450/2000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A/6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 234 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 8,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 8,0/4,4/5,7 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,0 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4792/1853/1456 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 503/1539 |
Objem nádrže (l): | 72 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1661/494 |