Fiat v posledných rokoch výrazne vsadil na elektromobilitu, no realita ukázala, že záujem o malé mestské autá s benzínovým motorom stále pretrváva. Aktuálna generácia modelu 500 bola pôvodne navrhnutá výhradne ako elektromobil, napriek tomu sa vracia aj v benzínovej verzii. Automobilka tak reaguje na dopyt po jednoduchých a dostupných vozidlách určených najmä do mestskej premávky.

Slabý výkon a pomalé zrýchlenie
Novú 500 poháňa preplňovaný jednolitrový trojvalec s výkonom 65 koní a maximálnym krútiacim momentom 92 Nm. Výsledkom je veľmi pomalá dynamika. Hatchback zrýchľuje na 100 km h za 16,2 sekundy a kabriolet ešte o niečo pomalšie za 17,3 sekundy. 

Zdroj: Fiat

Maximálna rýchlosť je 155 km h pri hatchbacku a 150 km h pri otvorenej verzii. Tento model však nikdy nemal ambície byť rýchly. V mestskom prostredí, na ktoré je určený, podobné parametre postačujú.

Len manuálna prevodovka a zaujímavá verzia 3+1
Fiat ponúka nový model výlučne so 6 stupňovým manuálom. Pre tých, ktorí chcú automat, zostáva v ponuke iba elektrická verzia 500e. Zaujímavým prvkom výbavy je konfigurácia 3+1, ktorá na pravej strane karosérie pridáva malé zadné dvere. Uľahčuje nastupovanie dozadu a zachováva pôvodný pôdorys vozidla.

Zdroj: Fiat

Trh a legislatíva rozhodnú o budúcnosti
Podľa výbavy váži od 1055 do 1102 kilogramov a konkurovať bude aj Toyote Aygo X Hybrid, ktorá ponúka vyšší výkon a lepšiu dynamiku. O ďalšom osude modelu môže rozhodnúť pripravovaný zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035, ktorý bude Európska únia ešte prehodnocovať.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.