Pre tých, ktorí preferujú manuálnu prevodovku alebo nechcú čakať na pripravovanú GT3 RS, prichádza Porsche s úpravou Manthey Kit. Táto verzia dokazuje, že atmosférický motor a klasické radenie dokážu konkurovať aj moderným dvojspojkovým systémom na najnáročnejšej trati sveta.
Čas na Nürburgringu a rekord
Nové Porsche 911 GT3 Manthey Kit dosiahlo čas 6 minút a 52,981 sekundy, čím prekonalo predchádzajúce verzie a štandardnú GT3. Vodičom, ktorý dosiahol rekord, je Ayhancan Güven, úradujúci šampión DTM. Automobilka upozorňuje, že trať bola čiastočne mokrá a optimálnym nastavením je možné ušetriť ešte niekoľko stotín sekundy.
Aerodynamika a podvozok
Vývoj auta prebiehal v spolupráci Weissach a tímu Manthey priamo pri Nürburgringu. Predný spojler bol predĺžený, lamely pozdĺž karosérie optimalizované, zadné krídlo a difúzor upravené a karbónové kryty kolies znižujú odpor. V okruhovom režime dokáže auto generovať prítlak až 540 kilogramov.
Podvozok je nastaviteľný v štyroch stupňoch, predné pružiny sú o 10 percent tuhšie a adaptívne tlmiče umožňujú úpravy kompresie a odskoku bez náradia.
Príplatkové prvky a okruhový zážitok
Manthey Kit ponúka aj voliteľné kované disky, špeciálne brzdové obloženie a tuhšie brzdové hadice. Tieto úpravy znižujú neodpruženú hmotnosť a zlepšujú stabilitu pri ostrých prejazdoch obrubníkov. Nová verzia bude dostupná v predajniach Porsche od marca 2026 a predstavuje ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú maximálny zážitok z manuálneho radenia a výkonu na okruhu.
Patrik Herich

