Približne polroka po predstavení Insignie GS, teda v karosérii liftback, pribudol variant kombi, interne označovaný ST - Sports Tourer. Opel modely výrazne odlíšil od predchádzajúcej generácie. Teraz sú dynamické, "chudšie", pričom, v závislosti od motorizácie a výbavy, spadla hmotnosť verzie ST až o 200 kg. Vo veľkosti však extrémne nepoľavila. So svojimi necelými piatimi metrami na dĺžku sa radí medzi najväčšie kombičká v segmente.

Opel Insignia ST 2.0 CDTI

Pochopiteľne, veľké rozmery karosérie dožičili vytvoriť priestranný interiér pre päť členov posádky. Vo vnútri panuje luxusná atmosféra vďaka kvalitným materiálom palubnej dosky a koženého čalúnenia sedadiel. Vodič a spolujazdec sadajú do anatomicky tvarovaných sedadiel AGR. Odporúčam do nich investovať. Navyše vyhrievajú a masírujú.

Prístrojový panel disponuje digitálnym tachometrom, v ktorom je zakomponovaný prehľadný palubný počítač. Po bokoch displeja sú však naďalej analógové ukazovatele, čo mi z ergonomického hľadiska nepríde vhodné. Nad štítom sa premietajú všetky potrebné informácie o jazde cez Head-Up displej. Zobrazuje množstvo údajov, takže vodičove oči málokedy schádzajú inam než na vozovku. Možno by som len vytkol príliš vysokú citlivosť výstražných znamení, ktoré sa tiež na head-up displeji objavujú. Čo sa týka palubnej dosky, ide po vzore ostatných modelov značky. Zredukovalo sa množstvo tlačidiel, takmer všetko ovládanie prebral dotykový displej.

Opel Insignia ST 2.0 CDTI

Asi nemusím zvlášť zdôrazňovať, že všetci cestujúci nebudú nikdy frfľať na nedostatok miesta. Na zadnú lavicu usadíte pokojne dvoch urastených chlapov a v strede ostane ešte pľacu pre štíhlu osobu. Tej možno bude prekážať stredový tunel pri nohách, ale v oblasti hlavy a šírky ramien zostáva rezerva. A batožinový priestor? Ojem 560 litrov asi málokedy vyplníte na sto percent kapacity. Preto sú po stranách rozsiate dokopy štyri háčiky na zavesenie nákupných tašiek. Sklopením zadných operadiel, delených 40:20:40, získavate takmer rovné dno, kde na dĺžku preveziete hádam aj kontrabas.   

V predchádzajúcom teste Insignie som mal možnosť vyskúšať podvozok bez adaptívnych tlmičov, ktorý si vyslúžil celkovo veľmi slušné skóre za jeho obratnosť a tlmenie nárazov. Kombi verzia Insignie mala príplatkový podvozok FlexRide. Vodič volí medzi troma režimami nastavenia tuhosti tlmičov – Standard, Tour a Sport. A presne podľa názvov môže očakávať zmeny pod zadkom.

Opel Insignia ST 2.0 CDTI

Budem možno tvrdý na Insigniu, ale skutočne tu nie je FlexRide výrazne potrebný. Toto dlhé kombi je už od svojho zrodu predurčené na pohodovú jazdu na dlhé trate s občasnými záletmi do svižných jázd, keď sa manažér potrebuje dostať včas na dôležité stretnutie. Na takýto spôsob jazdy stačil pokojne štandardne dodávaný podvozok. Adaptívne tlmiče síce odvádzajú svoju prácu vynikajúco, no v spojení s naftovým dvojlitrom nie je využitý ich celý potenciál v športovom režime a naopak v režime Tour som necítil veľký rozdiel oproti štandardu, nakoľko celé auto je vo svojej podstate ladené mäkšie. Názor zmením zrejme až v najvýkonnejšom variante s benzínovým motorom.

Hoci som bojoval o iný agregát v tomto testovanom modeli, kvôli dlhšej recenzii, napokon mi Opel na daný týždeň požičal Sports Tourer s rovnakým naftovým štvorvalcom aký som testoval v prvom teste. Tým sa dostávam ku koncu recenzie, pretože štvorvalec sa v kombi choval obdobne ako v liftbacku. Hrubší chod za studena, dlhé prevody, spotreba do sedem litrov paliva a veľmi pohodlné chovanie na diaľnici z pohľadu hluku a aerodynamiky.

Opel Insignia ST 2.0 CDTI

Ak sa budete raz rozhodovať medzi autami do rodiny, do firmy alebo na dlhé cesty za oddychom, prirátajte do výberu, okrem Passatu, Superbu, aj Opel Insignia. Je to výborná voľba vo všetkých základných potrebách kľúčových zákazníkov. Uspokojí cenou, výbavou, množstvom alternatívnych motorov a samozrejme nemeckou kvalitou.

Opel Insignia ST Cenník

Opel Insignia ST Technické údaje

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.