S NOVOU Insigniou sme si dnes v okolí Bratislavy krátko zajazdili, potom vypočuli celkom vtipnú prezentáciu, následne sa sadlo na obed a po výbornom programe nastáva tá správna chvíľa napísať vám, čo sme sa dozvedeli.

Začnem ako inak zvonka. Do predaja sa dostali v týchto dňoch tri základné karosárske varianty, známe z minulosti (Sedan, Liftback a Sports Tourer), k nim pribudla celkom zaujímavá voľba Country Tourer. Samozrejme, pre tých najväčších fanúšikov je pripravená športová lahôdka Insignia OPC.

V čom je Insignia nová? Zaručene vo vzhľade, nemeckí dizajnéri preštylizovali mierne prednú a výrazne zadnú časť vozidla. Dizajn nespĺňa len estetický dojem, ale aj účelný. Vďaka prúdnicového tvaru sa dosiahol najnižší koeficient odporu v triede pre Liftback, ktorý činí hodnotu pod 0,25, Sports Tourer sa tiež nemusí hanbiť za 0,28.

Kokpit neostal nič dlžný exteriéru, tu badať oveľa viac práce s materiálmi, znížil sa počet tlačidiel na stredovej konzole, ktoré nahradil osempalcový displej s dotykovým ovládaním za 1600€. Keď som už začal o displeji, predstavím ho obšírnejšie. Multimediálny systém IntelliLink pozostáva z mnohých funkcií. Okrem ovládania navigácie, rádia a telefónu je sofistikovaný v tom, že na jeho obsluhu slúžia dokopy až tri spôsoby, prvým je dotykové ovládanie, druhým touchpad miesto džojstika medzi prednými sedadlami alebo taktiež hlasové voľby poslúcha. Nemal som čas všetko si vyskúšať dopodrobna, ale verím, že intuitívne prezeranie a nastavenie systému zvládne aj menej zdatný „ítečkár“.

[adsense]

Radikálne postoje zaujal Opel vo vlajkovej lodi aj v inej sfére výbavy, tej bezpečnostnej. Už stará Insignia bola nabúchaná technológiami, nová ich rozširuje o radarový tempomat, ktorý v spolupráci s automatickou prevodovkou dokáže zastaviť auto na nulu v kolóne a opäť rozbehnúť. Doposiaľ radarový tempomat iba dobrzďoval. Okrem iného sa Insignia naučila sama parkovať, dodáva sa v príplatkovej výbave s inteligentnými svetlometmi AFL. To nie je zďaleka všetko, sledovanie mŕtveho uhla dokáže rozlíšiť rýchlo prichádzajúce auto a upozorní na to vodiča, keď sa chce zaradiť do rovnakého pruhu. Zadný senzor parkovania je doplnený o inteligentný asistent, ktorý dáva pozor na bokoch pri výjazde z parkovacieho miesta a akustickým signálom varuje pred hrozbou nárazu.

Do podvozku sa moc nebabralo, ostalo rovnaké technické zavesenie kolies, akurát predná náprava prešla modifikáciou tlmičov a vzpier. Z krátkej jazdy mi bolo okamžite jasné, že sedím v aute, ktoré si pokojne trúfa na prémiovú triedu, teda aspoň komfortom. Do kabíny nepúšťa žiadne tupé nárazy, akurát pneumatiky s vyšším profilovým číslom sa na zadnej náprave ozývajú viac, než by museli.

Naftovým motorizáciám vládne naftový dvojliter 2.0 CDTi naladený až do štyroch výkonových noriem (od 88 kW do 120 kW) a pre tých najnáročnejších je variant 2.0 CDTi BiTurbo o výkone 143 kW. Benzínová škála motorov pozostáva zo základu 1.4 Turbo 103 kW (môže byť produkčne vybavené aj LPG), nasledujú nové agregáty 1.6 SIDI (125 kW) a 2.0 SIDI (184 kW) a končí známym 2.8 V6 agregátom dosahujúci silu až 239 kW.

Kým si preberieme Insigniu na test, vedzte, že začiatočná cena s akciovým bonusom začína na 20 290€. Platí pre sedan, za liftback si treba priplatiť k hociktorej výbave 400€ a ku Sports Tourer 1400€. Je päť stupňov výbavy, plus extra varianty OPC a Country Tourer. Čoskoro prinesieme viac info z redakčného testu.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.