Tak, v prvom rade mi nová Mazda6 veľmi imponuje. Tretia generácia sa predáva od roku 2012 a má za sebou už tretí facelift. Exteriér tejto Japonky bol už od spočiatku uvedenia na trh dokonalý a nikdy by ma nenapadlo, že dizajnéri dokážu dokonalosť povýšiť na vyššiu úroveň. Napriek mojim pochybnostiam, stalo sa. Nová Mazda6 je ako obrúsený diamant. Ale nie všade.

Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon

V podstate sa ruky dizajnérov sústredili na prednú masku, ktorá je teraz väčšia a hmlové svetlomety sa presťahovali do hlavných LED svietidiel. Boky by vraj mali mať nejaké odlišné línie, no oko bežného človeka ich nepostrehne. Pozmenené boli hlavne kvôli lepšej aerodynamike. Zadné partie Wagonu sú identické s predchodcom, akurát koncovky výfuku sú ďalej od seba. Množstvo zmien sa udialo v útrobách karosérie.

Hoci som interiér celkom podrobne opísal už v predošlom teste sedanu, pár viet venujem aj verzii Wagon. Palubná doska sa maximálne prepracovala a s predchodcom nemá veľa spoločných prvkov. Tvarom, výbavou a spracovaním jasne konkuruje aj novším modelom od konkurencie. Nie je tu cítiť typický japonský archaizmus. Navyše, svetlé čalúnenie interiéru navodzovalo, po každom nastúpení, luxusnú atmosféru. Možno by som prijal ešte nejaké to farebné nočné LED podsvietenie.

Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon

Mazdu6 Wagon som si vzal na test aj kvôli zvedavosti z priestoru na zadnej lavici sedadiel. Väčšinou to býva tak, že kombi disponuje lepším priestorom. Paradoxne, Wagon je o viac ako 4 cm kratší od Sedanu a má až o osem centimetrov menšiu dĺžku rázvoru náprav. Na zadnej lavici sa to však moc neprejavuje vďaka prepracovanému sklonu operadiel a väčšiemu priestoru nad hlavou. O kufri sa veľmi netreba baviť. Je praktickejší ako v Sedane. Sklopením zadných operadiel môžete pokojne prepraviť bicykel alebo kontrabas.

Amputácia valcov, znižovanie objemu a prepĺňanie, čoraz viac zasahujú do všetkých motorov. Automobilka Mazda si však svoje agregáty vyvíja sama, s nikým nekooperuje a verí svojim technickým riešeniam. Preto sa zákazník môže tešiť z atmosférických zážihových agregátov. Pod kapotu „šestky“ sa dodávajú dva zážihové štvorvalce. Najvýkonnejší 2.5 Skyactiv-G 143 kW dodávaný iba s automatickou prevodovkou som testoval v Sedane. Kombík poháňal menší motor 2.0 Skyactiv-G naladený na výkon 121 KW a spoločnosť mu robila šesťstupňová manuálna prevodovka. V opcii je ešte slabší dvojliter s výkonom 107 kW.

Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon

Štartovanie studeného motora sprevádzal opäť drsný zvuk. Niekoľko sekúnd točí na 1500 ot./min. a potom sa uvedie do pokoja pod tisíc otáčok. Prvé kilometre mestom dokázali, že v nízkom otáčkovom pásme, cca do 2500 ot./min., nie je poriadne počuť prácu štvorvalca. Diaľnica znamenala nárast otáčok na 3200 a tam už malý, dunivý, súvislý zvuk motora započujete. Nie je to však nič výrazné, čo by sa nedalo prehlušiť rádiom alebo rozhovorom medzi posádkou. Navyše, motor je počuť hlavne kvôli výbornej aerodynamike. Obtekajúci vzduch  okolo karosérie  zvládli dizajnéri impozantne akusticky vytesniť, lepšie ako v Sedane.

Znova som dostával od známych dve otázky, ktoré radím do sekcie klišé otázok. Nebude to lenivé, keď je to atmosféra? Fúúú, dvojliter benzín bude mať asi vysokú spotrebu, že? Na obe razantne odpovedám nie a následne vysvetľujem ďalej. Inžinieri z Mazdy nežijú v deväťdesiatych rokoch a vedia, že musia spĺňať terajšie emisné normy a súťažiť s konkurenciou. Ich motory prechádzajú každým faceliftom evolúciou a zatiaľ sa benzínové agregáty zaobišli bez filtra pevných častíc. Výsledkom týchto faktov je dostatočná dynamika a nízka spotreba paliva. 

Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon

Motory z radu Skyactiv-G idú proti prúdu ostatným konkurentom. Zachovávajú si objem a nemajú prepĺňanie. Dvojliter v Mazde6 pracuje v každom otáčkovom pásme živo a nebojí sa zavítať až do maxima. Oproti väčšiemu štvorvalcu mu tam výkon graduje. Predbiehanie na okresných cestách zvládnete bez dlhého prepočítavania, stačí si zvoliť iba ten správny stupeň. Najčastejšie sa osvedčovala trojka, ale niekedy sa k slovu dostala aj dvojka. Radenie s manuálnou prevodovkou je absolútne pohotové, presné a má ojedinelú vlastnosť od iných prevodoviek. Vydáva mechanické zvuky po každom zaradení. Niekomu to môže prekážať, mne sa to ako vodičovi veľmi páčilo.

No a čo sa týka tej spotreby. Treba si uvedomiť, máte dočinenia s veľkým kombi strednej triedy, ktorého výkon 121 kW vôbec nie je málo. Týždňové jazdenie mestom, diaľnicami a okresnými cestami spolu so skúšaním výkonového potenciálu znamenalo odber 7,8 litra na 100 km. Dostal by som sa možno aj na nižšiu úroveň, keby som si odpustil zopár agresívnych výstrelov z miesta a uspokojil sa defenzívnou jazdou na kľukatých serpentínach, ale...

Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon

...Mazda6 Wagon predviedla výbornú kondíciu aj v jazdných vlastnostiach. Nato ako je dlhá sa mi až nechce veriť ako ochotne zatáča a ako dobre podvozok pracuje s váhou karosérie. Výsledkom sú stabilné vlastnosti v tiahlych zákrutách vo vysokých rýchlostiach, nezľakne sa ani prudšieho vyhýbacieho manévru a to všetko zabalí do plavného pruženia. Oproti Sedanu sa mi zdal Wagon mäkší a posádke doprial pohodovú atmosféru na palube.

Dobrá správa nakoniec! Je jedno, či sa rozhodnete pre Sedan alebo Wagon. Mazda si neúčtuje žiadny príplatok za praktickejší kufor. Dobre však zvážte, čo chcete mať za auto. Mazda6 Wagon s dvojlitrom a manuálnou prevodovkou mi ukázala jej diabolskejšiu povahu. Rada vás zvedie na rýchlu jazdu, ktorá je príjemnejšia ako s väčším motorom dodávaným výhradne s automatom.

Cenník Mazda6

Technické údaje Mazda6 Wagon

 

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.