Ako väčšina modelov značky, tak i CR-V nie je na trhu nováčikom. Dnes jazdí po cestách dlhodobo už tretia generácia tohto SUV. Každý evolučný krok vytvoril absolútne iný dizajnový smer. Keďže súčasné CR-V sa predáva aj u nás niekoľko rokov, určite ho poznáte ako vlastné hodinky. Charakterizujú ho svalnaté tvary a pomerne malé kolesá, troška utopené v podbehoch. Nástup poslednej generácie znamenal rapídny odklon od hranatých kriviek. Zaobliť sa podarilo aj veko batožinového priestoru. Predný nárazník sa riadne natiahol dopredu, nad ním sídli maska chladiča s firemným znakom v chrómovanej lište. Po bokoch vyniknú okná tiež ohraničené chrómovanou lištou. Vzadu medzi vertikálnymi svetlami sa rozprestiera veľké veko batožinového priestoru zasahujúce aj do nárazníku, čím vznikla bezkonkurenčne najnižšia nakladacia hrana spomedzi nami testovaných SUV vozidiel.

Nafúknutý exteriér sa pozitívne prejavil v priestrannosti kabíny pre posádku a jej batožinu. V CR-V nielenže vodič sedí vyššie nad vozovkou, ale má aj skvelú možno variácie volantu a sedadla. Naozaj bravúrne je vyriešený stredový tunel. Ten je rozdelený na dve časti. Prvá sa tiahne od podlahy, kde skrýva malý odkladací priestor, potom nasleduje krátka prevodová páka a napokon klimatizácia a autorádio. Druhá časť sídli medzi prednými sedadlami ďalej od prednej, čím je možné prejsť z jednej strany sedadla na druhú bez toho, aby ste o niečo zavadili. Lakťovú opierku má vodič a spolujazdec zvlášť zakomponovanú v operadle sedadla. Box medzi sedadlami pojme objemnejšie predmety a ukryje praktickou roletkou pred pohľadmi zlodejov. Samozrejmosťou sú držiaky na nápoje. Mňa však zaujal aj samotný dizajn páky ručnej brzdy podobajúci sa na páku z lietadla.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Posádka na zadných sedadlách sa nebude cítiť stiesneno ani pri plnom obsadení. Interiér vzadu pôsobí vydlabaným dojmom. Klaustrofóbia tu obete nenájde. Batožinový priestor zakončuje výborné prepravné možnosti. Honda zatiaľ nepodľahla trendu sedemmiestnych SUV v podobe narýchlo vsunutých abnormálne malých núdzových sedadiel do podlahy v kufri. Vďaka tomu má objem nenarušený a veľmi dobre prístupný skrz nízku nakladaciu hranu.

[adsense]

Jazdiť v dnešnej dobe pod sedem litrov nie je problém s elektronicky pripojiteľnou štvorkolkou.  Honda v teste ukázala však aj iné prednosti, než priemer spotreby 6,2 l/100km. Známy, ale nie až tak starý motor 2.2 i-DTEC spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou nepozná pojem lenivosť. Krútiaci moment je postavený na úrovni 1500 ot./min., avšak, aby ste neobjavili počas jazdy hluché miesto, či zaváhanie, radím preraďovať aspoň na 1750 ot./min. Potom plynule rastie výkon do 4500 ot./min. Rozhodne teda dokáže šprintovať, nielen po okresných cestách, ale aj na diaľnici. Tu sa pohybuje apetít medzi 6,5 – 7,2 l/100km v závislosti od poveternostných podmienok a zaťaženia vozidla. Zvukový prejav je podobný ako v Accorde, počuť ho len po naštartovaní za studena, a potom ak budete radiť príliš skoro. Skoro preraďovať vás bude nútiť indikátor preradenia vhodného stupňa, ktorý podľa mňa mohol dopriať motoru viac sa nadýchnuť.

Poslednou inováciou prešlo CR-V na začiatku roka 2010. Týkalo sa hlavne podvozkových skupín. Dnes jazdí SUV s vychytanými muchami a je to cítiť v praxi. Majstri z Japonska sa zamerali na odhlučnenie interiéru a stabilitu. Zhodou okolností som mal možnosť previezť sa cez Pezinskú Babu. SUV samozrejme nie je stavané na drsnú jazdu, avšak nesmie ho zastrašiť zopár dobre naordinovaných zákrut s štipkou hvízdania pneumatík. Honda CR-V potvrdila na serpentínach príkladnú stabilitu, pôsobí veľmi vyrovnane. Necítiť kedy sa pripojí pohon zadnej nápravy, a kedy pracuje len predný. Real time 4WD ako označuje automobilka tento pohon pracuje na veľmi primitívnej báze. Systém roztočí zadné kolesá, až keď prešmyk tých predných vyvolá potrebný tlak oleja v sústave čerpadiel. Rozhodne však netreba lámať palicu nad pohonom. V blate, či lestných cestách dobre reagoval na smer a dávkovanie výkonu. Nemali sme už šancu jazdiť v snehu, no určite vás dostane z nejedného záveju.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Na rok 2012 Honda urobila niekoľko zmien v cenníku. Zrušila stupeň výbavy Style, tú nahradil Comfort, v ktorom za rovnakú cenu dostanete nový rad prvkov ako duálnu klimatizáciu, textilný interiér s prvkami Alcantary, kožený volant a koženú radiacu páku, predné a zadné parkovacie senzory, predné hmlové svetlá, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou a tmavé zadné okná.

Páčivé SUV-čko sa snaží hrdo kráčať zarovno s konkurenciou, no roky budú len pribúdať. Keďže sa konkurencia rozrástla a zahŕňa podstatne viac nových typov, než kedysi, Honda by sa mala poponáhľať a predstaviť svetu nového nástupcu.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov vznetový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 2199
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 110/4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 350/2000 - 2750
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 9,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,0/5,6/6,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,2
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4570/1820/1675
Batožinový priestor - min./max. (l): 524/955 (po hranu okien)
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1722/438

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.