Zatiaľ čo automobilový priemysel masívne investuje do elektrických vozidiel, Toyota zostáva verná vodíkovej technológii. Spoločnosť má s vodíkovými pohonmi 30-ročnú históriu a stále verí, že táto technológia má budúcnosť.
Vodík verzus diesel
Sean Hanley, viceprezident spoločnosti Toyota Australia, v nedávnom rozhovore pre Car Expert naznačil, že vodíkové pohony by mohli v najbližších desaťročiach nahradiť dieselové motory. "Diesel nezmizne ani v najbližšom desaťročí, ale po tom období si myslím, že ho nahradí vodík," uviedol Hanley.
Podľa neho vodíkové vozidlo dokáže všetko to, čo dieselové, dokonca aj viac. Napriek tomu, že mnohí ľudia v súčasnosti vodíkovú technológiu podceňujú, Toyota zotrvá vo svojej viere v jej potenciál.
Infraštruktúrne výzvy
Hlavnou prekážkou širšieho využívania vodíka zostáva nedostatočná infraštruktúra čerpacích staníc. Hanley pripustil, že v Austrálii by musela byť vodíková infraštruktúra "výrazne lepšia než dnes," ale správne investície by mohli urýchliť adopciu tejto technológie.
Historické pozadie
Vodík nie je novou technológiou - Toyota začala vyvíjať palivové články už v 90. rokoch minulého storočia. Prvé vodíkové vozidlo značky Mirai uviedla na trh v roku 2014, no predaje zostávajú nízke kvôli obmedzenej infraštruktúre.
Rozdelené názory
Zatiaľ čo BMW plánuje uviesť nový vodíkový systém do výroby v roku 2028, konkurenčná skupina Stellantis označila vodík za "maloobchodnú oblasť" a ukončila investície do tejto technológie. Toyota však zostáva optimistická a pokračuje vo vývoji vodíkových riešení ako alternatívy k elektromobilite.