Čínska automobilka Leapmotor, ktorej medzinárodné práva vlastní väčšinovo Stellantis, oficiálne potvrdila plány na spustenie výroby elektrických vozidiel v Španielsku. Podľa CEO Stellantisu Antonia Filosu sa výroba začne už v roku 2026.

Zaragoza ako centrum európskej výroby

Najvhodnejším kandidátom na výrobu sa javí závod v Zaragoze, kde sa v súčasnosti vyrábajú modely Peugeot 208, Opel Corsa a Lancia Ypsilon. Tento závod prejde rozšírením vrátane novej gigafactory pre LFP batérie v hodnote 4,1 miliardy eur, ktorá vznikne ako spoločný podnik medzi Stellantisom a čínskym dodávateľom CATL.

Prvým modelom, ktorý sa bude pravdepodobne vyrábať v Španielsku, bude B10 - 4,5-metrový crossover zameraný na srdce C-segmentu. Následne by mohla pribudnúť aj príbuzný päťdverový hatchback B05.

Leapmotor B10 - Zdroj: Leapmotor

Výhody európskej výroby

Lokálna výroba prinesie Leapmotoru značnú konkurenčnú výhodu, pretože sa vyhne dodatočným clám vo výške 20,7 %, ktoré musí platiť za dovoz elektrických vozidiel z Číny do EÚ. To umožní udržať atraktívne ceny, čo je jednou z hlavných stratégií značky.

Súčasná ponuka a budúce plány

V súčasnosti Leapmotor ponúka v Európe vrátane Slovenska dva modely - mestské auto T03 a SUV C10. Budúce modely ako B10 a B05 však už budú výsledkom spolupráce s európskymi vývojovými centrami Stellantisu, čo zabezpečí lepšie prispôsobenie európskym požiadavkám.

Leapmotor B05 - Zdroj: Leapmotor

CEO Leapmotor International Tianshu Xin zdôraznil, že spoločnosť kontroluje väčšinu svojho dodávateľského reťazca a vyrába komponenty vo vlastnej réžii, čo umožňuje optimalizovať náklady už od fázy dizajnu až po výrobu.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.