Dacia zažíva zlaté časy. Sandero dominuje európskemu trhu ako najpredávanejší model za prvých sedem mesiacov roku, zatiaľ čo Duster sa usadil na ôsmom mieste rebríčka. V tejto pozitívnej atmosfére sa automobilka rozhodla experimentovať s novým konceptom - premenou svojho SUV hitu na malý pickup.
Korba veľkosti kufra
Najnovšou variáciou obľúbeného SUV Duster je pickup verzia, ktorá vznikla v spolupráci s miestnym karosárom Romturingia. Výsledok je... povedzme originálny. Keďže sa proporcie vozidla výrazne nezmenili a zadné dvere zostali zachované, pickup disponuje nezvyčajne malouložnou plochou.
Korba meria len 105 cm na dĺžku a 100 cm na šírku, čo je výrazne menej než u klasických pickupov. Napriek tomu dokáže uniesť 430 kilogramov a je vybavená kovovými lištami a štyrmi úchytnými bodmi. Z niektorých uhlov pohľadu korbu takmer ani nevidieť.
Kompromis medzi cenou a konkurenciou
V Rumunsku stojí Duster Pick-Up viac ako 31 000 eur s DPH, čo je podstatne viac než štandardný Duster SUV. Napriek tomu zostává lacnejší než konkurenčné pickupy ako Toyota Hilux (o 10 000 eur drahší) či Ford Ranger a Volkswagen Amarok.
Pre koho je tento pickup určený?
Zaujímavou možnosťou je aj nová van verzia Duster Cargo, ktorá debutuje vo Veľkej Británii. Vznikla odstránením zadných sedadiel a ponúka 1149 litrov úložného priestoru s rovnou drevenou podlahou. Táto verzia sa javí ako praktickejšia voľba pre mnohých používateľov.
Duster Pick-Up sa zameriava na kupujúcich, ktorí za každú cenu chcú nový pickup truck. Pre väčšinu ostatných však bude lepšou voľbou použitý "skutočný" pickup alebo práve spomínaná cargo verzia. Možno by bolo lepšie počkať na pickup založený na väčšom SUV Bigster.