Ferrari potvrdzuje, že elektrická budúcnosť nemusí znamenať koniec zábavy. Značka pracuje na imitácii manuálneho radenia pre svoje elektrické modely, aby neprišla o kontakt medzi strojom a jazdcom.

Prečo by elektromobil mal mať radičku?

Podľa Ferrari nie je jazdný zážitok len o výkone, ale aj o zapojení vodiča. Práve preto pracujú na „falošnom“ manuálnom radení – systém bude síce len simulovať klasickú prevodovku, ale s realistickou odozvou a zvukovou spätnou väzbou.

Patent radenia Zdroj: EPÚ
Patent a technické pozadie

Patent, ktorý Ferrari nedávno podalo, opisuje systém radenia s reálnym odporom radiacej páky, digitálnym otáčkomerom a dokonca možnosťou „podradenia“ s imitáciou brzdného momentu. Zvuk má byť zosynchronizovaný s pohybom „prevodovky“, aj keď v skutočnosti ide o čistý elektromobil.

Emócia namiesto nostalgie

Cieľom Ferrari nie je hra na retro, ale návrat k tomu, čo značka reprezentuje – zážitok z jazdy. Simulované radenie má umožniť vodičovi lepšie prepojenie s autom a vytvoriť dojem, že ovláda niečo viac než len digitálne vozidlo.

Ferrari SF90 Zdroj: Ferrari
Prvé testy už prebiehajú

Interné zdroje tvrdia, že Ferrari testuje tento systém na muliciach postavených na platforme SF90. Ak sa ukáže ako úspešný, môže sa objaviť v prvom čisto elektrickom Ferrari plánovanom na rok 2026.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...