Ferrari potvrdzuje, že elektrická budúcnosť nemusí znamenať koniec zábavy. Značka pracuje na imitácii manuálneho radenia pre svoje elektrické modely, aby neprišla o kontakt medzi strojom a jazdcom.
Prečo by elektromobil mal mať radičku?
Podľa Ferrari nie je jazdný zážitok len o výkone, ale aj o zapojení vodiča. Práve preto pracujú na „falošnom“ manuálnom radení – systém bude síce len simulovať klasickú prevodovku, ale s realistickou odozvou a zvukovou spätnou väzbou.
Patent, ktorý Ferrari nedávno podalo, opisuje systém radenia s reálnym odporom radiacej páky, digitálnym otáčkomerom a dokonca možnosťou „podradenia“ s imitáciou brzdného momentu. Zvuk má byť zosynchronizovaný s pohybom „prevodovky“, aj keď v skutočnosti ide o čistý elektromobil.
Emócia namiesto nostalgie
Cieľom Ferrari nie je hra na retro, ale návrat k tomu, čo značka reprezentuje – zážitok z jazdy. Simulované radenie má umožniť vodičovi lepšie prepojenie s autom a vytvoriť dojem, že ovláda niečo viac než len digitálne vozidlo.
Interné zdroje tvrdia, že Ferrari testuje tento systém na muliciach postavených na platforme SF90. Ak sa ukáže ako úspešný, môže sa objaviť v prvom čisto elektrickom Ferrari plánovanom na rok 2026.