Ferrari nahrádza Romu modelom Amalfi. Tento grand tourer s výkonom 631 koní, vylepšeným motorom a distribúciou fyzických ovládačov prináša prepracovaný dizajn, lepšiu ergonómiu a stratégiu „debug“ – všetko v duchu exkluzivity a talianskej elegancie.

Všetko pod kapotou ostáva, ale s citom pre detail

3,9‑litrový twin‑turbo V8 motor, odvodený od Romy, dostal modernejšiu ECU z modelov 296 GTB či Purosangue. Úpravy ako znížená hmotnosť vačiek o 1,3 kg či vyššie otáčky turbín (nárast o 6000 rpm) prinášajú efektívne zvýšenie výkonu na 631 hp pri 7500 rpm a krútiaci moment 760 Nm, pričom zrýchlenie 0–100 km/h padá na 3,3 s.

Ferrari Amalfi Zdroj: Ferrari

Športovo‑komfortná tala: aerodynamika a klimatizácia

Amalfi využíva novú aerodynamiku – predĺžený podvozkový difúzor, aktívne zadné krídlo s tromi nastaveniami downforce (110 kg pri 250 km/h), ktoré výrazne zlepšujú stabilitu bez straty plynulosti, pričom celková hmotnosť zostáva približne na úrovni Romy (cca 1470 kg, suchá).

Ferrari Amalfi Zdroj: Ferrari

Ovládanie späť v ruke: tlačidlá, nie dotyk

Ferrari reagovalo na spätnú väzbu: vrátili fyzické tlačidlá na volante aj štartovací červený spínač – koniec obrazu iPhonu na volante. Nový horizontálny infotainment displej spĺňa filozofiu „hands on wheel, eyes on road“, pričom architektúra kabíny pôsobí priestrannejšie a vzdušnejšie.

Ferrari Amalfi Zdroj: Ferrari

Štýl bez revolúcie: modernizovaná elegancia

Exteriérový dizajn vychádza z Romy, no obsahuje jemné zmeny – menší „hump“ na kapote, nový tvar predného nárazníka, jednorozmerná mriežka a uhladenejší zadok. Interiér kombinuje luxus a šport, detailne vyladený dizajn podľa poznania exkluzivity triedy GT.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...