Dacia sa rozhodla dať slovenským zákazníkom na výber čo sa im viac zaľúbi, bez nezmyselného príplatku. Logan i Sandero kúpite za 6 490€, obe autá sú po B-stĺpiky dizajnovo dvojičky, pričom celá podvozková platforma je totožná.

Výrazný rozdiel nastupuje vzadu, kde sa kolmo zakrojila strecha karosérie a vznikol hatchback. Sandero je o 289 mm kratšie a batožinový priestor sa zmenšil z 510 litrov na 320. Zároveň však môže majiteľ lepšie využiť priestor po sklopení zadnej lavice. Stačí sklopiť operadlá do roviny. Drobné mínusy vidím v malom schode a tenkom koberčeku na spodku kufra. Ak naň budete často ukladať ťažké predmety, zdeformuje sa.

Dacia Sandero 0.9 TCe

Vpredu za volantom sa sedí rovnako ako v Logane, opäť je pred mnou totožný panel, na ktorom dominujú tvrdé plasty. O ich vzhľade sa nedá povedať veľa zlého, akurát niektoré prvky ako napríklad rýchlomer sú staromódne. Viac detailov nachádzam vzadu.

Nastupovanie na zadnú lavicu uľahčujú dvere s veľký uhlom otvorenia, no desili ma ostré hrany navrchu. Malá neopatrnosť s nimi môže spôsobiť poranenie. Keď som už pri ostrých hranách, nedá mi nespomenúť tiež malé technické chybičky krásy.

[adsense]

Spätné zrkadlá po sklopení nemajú žiadnu ochranu pred dažďom, voda sa dostáva do mechanických častí, čo môže v budúcnosti spôsobiť poškodenie. Po otvorení kapoty tiež nie sú všetky úchyty pogumované, a hoci je karoséria pozinkovaná, nekryté časti budú vystavené extrémnym podmienkam. V zime sa tam bude ukladať sneh, v lete po daždi zas usadzovať špina a prach.

Vrátim sa na zadnú lavicu. Vzhľadom na nízku nadobúdaciu cenu dokážem prižmúriť oči nad plochými operadlami, to sa možno zmení v tretej najlacnejšej generácii, kedy drahšie hatchbacky začnú dbať nad pohodlím zadných pasažierov. Sandero nemá veľký dôvod zapodievať sa vylepšeniami, je stavané tak, aby spĺňalo holý štandard. Zatiaľ sa stále nájdu aj iné päťdveráky s podobnou neforemnou lavicou. Sedenie vzadu som si moc neužil, no mám skúsenosti zo Sandera Stepway, ktorý je v podstate brat doplnený o terénny balík, no sedadlá má rovnaké, a tam sa sedelo bez ujmy na zdraví.

Dacia Sandero 0.9 TCe

Sandero mi ukrajuje značnú časť riadkov, pretože viacero faktov som si overil už v teste Stepway, prípadne Logana. Všetky modely sú postavené na totožnej podvozkovej platforme, preto len opakujem ideálne jazdné vlastnosti. S ľahkým trojvalcom pod kapotou sa správa na ceste dosť mrštne.

Deväťdesiat konských síl pod kapotou pracuje vo výbornom rytme, mne vadí relatívne krátke otáčkové pásmo využiteľnosti krútiaceho momentu, hoci maximálne otáčky sú až 5000, sila poľavuje už pri 4000 a nastupuje len kdesi pred 2000 ot./min. V bežnej premávke sa so Sanderom moc nenarobíte. Piaty stupeň znesie až pri 70 km/h. Šantenie alebo predbehanie si musíte nacvičiť, dosť často sa pohráte s prevodovou pákou, ktorá ma strašne gumový chod a nie príliš lichotivé dlhé dráhy.

Najlacnejší hatchback nižšej strednej triedy môže takmer plnohodnotne plniť denné používanie skromného a nenáročného vodiča. Vy ostatní sa radšej poobzerajte po ojazdených autách, alebo šetrite na drahšie.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 3 / 12
Zdvihový objem (cm3) 898
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 66 / 5250
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 135 / 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 175
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,7 / 4,3 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4058 / 1733 / 1518
Batožinový priestor - min./max. (l): 320 / 1200
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 962 / 558

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.