Nie je žiadnym prekvapením, že keď Dacia avizovala príchod Loganu MCV, jej stavba sa uberie po vzoru Sandera a Loganu Sedan. Po B-stĺpik je rovnaká, potom už prechádza do siluety typického všedného kombi. Dizajnovo však moc vzadu neohúri, dizajnéri mali jasný zámer. Zostrojiť lacné kombi s čo najväčším priestorom. To sa im veru podarilo, hoci teraz odvezie len päť pasažierov. Na prevoz viacerých ľudí už slúži model Lodgy.

Dacia Logan MCV 0.9 TCe

Kabína vykazuje po obsadení sedadiel nafúknutý dojem, pokojne sem usadíte urastené osoby a do kufra sa zmestí 573 litrov batožiny. Keďže sme Logana testovali niekoľkokrát v redakcii, už tu je ozaj málo vecí na spoznávanie. Ale predsa som sa stretol s niečím, čo ma potešilo, predná lakťová opierka. Jej stavba je strašne lacná a stará, zato svoju funkciu plní dobre. S multimediálnym systémom Media Nav sa tiež nestretám prvýkrát, ale tentoraz som objavil ďalšiu dobrú vlastnosť. Okrem toho, že je za lacný príplatok, má logické a prehľadné menu, je zatiaľ jediná, ktorú som dokázal ovládať dotykmi cez kožené rukavice. Ikony sú totiž veľké, nemal by s nimi problém ani poloobor Hagrid.

[adsense]

Auto sme si vybrali na test len z dôvodu otestovania praktickosti kombi. Dokáže lacný počin plniť úlohu spoločníka pre malých živnostníkov, ktorí potrebujú auto pre viaceré potreby? Isto áno, toto je tá správna klientela. Ak chcete auto na podnikanie, ktoré budete využívať aj v rodine a nemáte peňazí na rozdávanie, Logan MCV zvládne meniť charakter použiteľnosti. Za nízku obstarávaciu cenu dostanete auto so zárukou, úspornými agregátmi a veľkým priestorom.

Dacia Logan MCV 0.9 TCe

Logan sa vzdialil v tejto generácii od prívlastku „Auto s kolesami a volantom“ a viac sa k nemu hodí teraz „Jednoduchý a účelný voz“. Dostáva mínusové body za nedokončené spracovanie detailov v interiéri. Začnime už tradičným klaksónom na páčke smeroviek, prejdime k ovládačom elektrických okien v stredovom tuneli a zakončime to uchytením zdviháka v bočnej partii batožinového priestoru. Taktiež nepoteší ani sklápanie sedadiel do úplnej roviny, delené sú totiž iba operadlá, sedák zadnej lavice akosi Rumuni zabudli prerezať  do pomeru 40:60.

Motorizácia zvolená v našom testovanom kúsku nebude zrejme v kombinácii s Loganom MCV najpredávanejšia, avšak netreba sa jej báť. Trojvalec o skromnom objeme 0,9 litra a malým turbom dokáže rozpohybovať hranatú karosériu svižne a tiež držať diaľničnú rýchlosť. Viac sa hodí do mesta a prímestských aglomerácií, kde si drží konzum benzínu na uzde, cca. 5,4 litra na 100 km. Čím viac od neho chcete, tým viac si zapýta od majiteľa, časté výjazdy na diaľnice posunú hodnotu na hranicu sedem litrov.

Dacia Logan MCV 0.9 TCe

Stabilita na ceste? Kombík je ľahký, s daným motorom duplom, preto to moc necítiť v zákrutách, avšak dalo by sa očakávať, že v kritických situáciách môže zadok auta odskakovať, hlavne v nezaťaženom stave. S Daciou Logan MCV sa ale moc do pretekania púšťať nedá, motoricky to nezvláda a potom sa podvozok javí ako dostatočný.

Výber jedného z modelov Dacia znamená vždy racionálne ústupky, na druhej strane dostávate odolné auto, odhodlané robiť všetko preto, aby s ním bol majiteľ spokojný. MCV sa objavilo hlavne pre začínajúcich podnikateľov a prípadne rodiny s okresaným finančným rozpočtom. Veď tá cena je viac než pozoruhodná.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 3 / 12
Zdvihový objem (cm3) 898
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 66 / 5250
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 135 / 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 175
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,4 / 4,3 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 5,4
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4492 / 1733 / 1519
Batožinový priestor - min./max. (l): 573 / 1518
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 998 / 522

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.