Rýchlo musím vysvetliť, ako som mal úvodné slová na mysli. Logan nie je na Slovensku neznámy pojem, to mi dáte za pravdu. Kupujú si ho ľudia s obmedzeným finančným rozpočtom. Zaň dostanú plnohodnotný sedan, a tentokrát viac dbajúci na pasívnu bezpečnosť.

Keďže som s Loganom nejazdil, viem o starej generácii len to, čo sa písalo. Napríklad základný model začínal niekde tesne nad 200 000Sk. Vo výbave však nedisponoval čo i len delenými zadnými sedadlami, alebo posilňovačom riadenia. Tobôž nejaké ESP v sérii, možno ani v opcii nebolo. Doba sa mení, a aj Logan druhej generácie.

Dacia Logan

Na aute badať výrazne krajšie proporcie. Stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Lodgy a Sandero, avšak zmenil sa rázvor náprav, objem batožinového priestoru a svetlá výška. Nechcem vás zaťažovať číslicami, ale skrátka je vo viacerých smeroch o kúsok väčší ako Sandero. Na prednej časti dizajnovo tiež zdieľa prvky hatchbacku, avšak zadok je pochopiteľne iný. Dbalo sa na praktickosť, preto veko kufra, tak ako je na fotke vidno, vyrezali dostatočne naširoko, aby majiteľ nemal problém naložiť predmety rozmernejšieho charakteru.

Nadobúdacia cena najlacnejšieho sedanu na Slovensku začína na rovnakej úrovni ako model Sandero, čiže len 6 490€. Dacia tak dáva zákazníkovi na výber rozhodnúť sa, bez príplatku, ktorý model mu bude vyhovovať viac. Veľmi chytrý marketingový ťah.

[adsense]

Schválne som zameral sluch počas tlačovej konferencie na informácie o výbave základného modelu. Zväčša totiž základ znamená v tejto cenovej kategórii ochudobnenie. V podstate Logan nie je ten prípad. Pozrime sa naňho racionálne. Vo výbave Access a s motorom 1.2 16V/75k čakajte tú dôležitejšiu stránku veci. Logan má v sérii 4 airbagy, ABS, ASR a dokonca aj ESP! Ďalej posilňovač riadenia. Presne tu to ale končí, komfortné prvky sú v opcii od výbavy Ambience a tretí najvyšší stupeň Arctica väčšinu výbavy zahŕňa v základe.

Dacia Logan

Vedzte tiež, že stupeň Arctica s benzínom pod kapotou vyjde len o 1200€ viac než Access, teda Logan 1.2 16V/75 Arctica môže byť váš už od 7 690€, čo je mimochodom na staré koruny približne toľko, koľko stál Logan prvej generácie. V tomto modeli nájdete okrem iného elektrické všetky okná, manuálnu klímu, rádio s USB a Bluetooth alebo palubný počítač. Za zmienku stojí spomenúť voliteľný navigačný systém Media Nav s dotykovou obrazovkou, ktorý stojí 230€.

Rumunský sedan nebol nikdy trhač asfaltu, má rodinné predpoklady, k tomu sa prispôsobila škála montovaných motorov. Niekoľkokrát spomínaná jedna-dvojka s výkonom 55kW vyhovie naozaj nenáročnej klientele, predsa len dynamické parametre sú na dnešné pomery slabé. Viac zaujme novinka, prepĺňaný trojvalcový zážihový agregát o výkone 66kW. Pokiaľ mienite narúbať ročne veľa kilometrov s Loganom, odporúčam siahnuť na naftovú verziu 1.5 dCi 55kW s lichotivou spotrebou 3,8 l/100km.

A nech nezabudnem na možnosť poslednú, motor 1.2 16V sa dá kombinovať s LPG. Nádrž je umiestnená namiesto rezervy a disponuje objemom 32 litrov. Túto kombináciu odporúčam jedine za predpokladu, že sa bude s Loganom jazdiť prioritne po meste a tesnom okolí, pretože na diaľnici pôjde s vypätím duše.

Hoci ide o najlacnejší sedan, rozhodne nie je zlý. Logana si v dohľadnej dobe požičiame na redakčný test. Len ešte neviem, pomôžte mi zvoliť správnu motorizáciu. Ktorá bude najpopulárnejšia?

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.