Nový Vision Iconic nie je len dizajnovým experimentom, ale strategickým krokom Mercedesu k spojeniu histórie a elektromobility. Koncept jasne ukazuje, že značka sa chce odkloniť od anonymného vzhľadu modelov EQS či EQE a znovu prebudiť emócie, ktoré kedysi definovali jej luxusné kupé. Svojou elegantnou siluetou, dlhým rázvorom a podsvietenou maskou odkazuje na zlatú éru automobilového dizajnu, no s využitím najnovších technológií a udržateľných materiálov.

Odkaz na slávnu minulosť

Vision Iconic sa dizajnovo inšpiruje ikonickým modelom 300 SL Gullwing z 50. rokov, no prináša ho do éry elektromobility. Retro línie, široká maska a svetelné prvky odkazujú na minulosť, zároveň však definujú novú vizuálnu identitu značky. Mercedes sa týmto krokom vracia k dizajnu, ktorý zákazníci s modelmi EQS a EQE postrádali.

Nemecká automobilka reaguje na kritiku, že jej elektrické autá stratili charakter tradičného Mercedesu. Preto návrhári vedení Gordonom Wagenerom siahli po estetike „zlatej éry automobilového dizajnu 30. až 60. rokov“.

Mercedes-Benz Vision Iconic - Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrická trieda S prichádza v roku 2028

Budúca trieda S bude stáť na čisto elektrickej platforme MB.EA a na trh dorazí v roku 2028. Mercedes potvrdil, že model vznikne ako kupé aj kabriolet, čím sa po rokoch vracia do segmentu veľkých dvojdverových vozidiel.

Popri tom zostane v ponuke aj modernizovaná verzia súčasnej spaľovacej triedy S na platforme MRA, čo má uspokojiť zákazníkov, ktorí zatiaľ nechcú prejsť na elektromobilitu.

Mercedes-Benz Vision Iconic - Zdroj: Mercedes-Benz

Technológie budúcnosti

Vision Iconic prináša autonómne riadenie úrovne 4, teda schopnosť jazdy bez zásahu vodiča. Využíva „neuromorfný“ počítač, ktorý imituje fungovanie ľudského mozgu. Tento systém je desaťkrát rýchlejší a až o 90 % energeticky efektívnejší ako dnešný Drive Pilot.

K tomu sa pridáva riadenie po drôte a solárny povlak karosérie. Fotovoltický lak dokáže premieňať slnečné žiarenie na elektrickú energiu, čím môže predĺžiť dojazd elektromobilu až o 20-tisíc kilometrov ročne.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.