1. Zvolávacie akcie

Majiteľ SUV značky Acura (pod touto značkou Honda predáva svoje prémiové modely v USA, Kanade a Hongkongu) bol pozvaný na zvolávaciu akciu, pri ktorej bolo nutné repasovať prakticky celý motor. Zaúčtovali mu 785 $ za výmenu rozvodového remeňa. Výmena rozvodov je v prípade moderných áut často zdĺhavý proces, pretože je okolo motora málo miesta a v extrémnych prípadoch je potrebné vymontovať celý motor z auta či dokonca oddeliť rám od karosérie.

zdroj foto

V prípade tejto zvolávacej akcie musel ísť motor von z auta tak, či tak a pri jeho kompletnom repasovaní boli demontované aj rozvody. Autorizovaný servis si chcel očividne naškriabať aj niečo pre seba, počítajúc s neznalosťou zákazníka. Čo však urobiť mal, je zaúčtovať mu 89 $ za náhradný diel a nie cenníkovú sumu za výmenu rozvodov, ktorá zahŕňa demontáž motora či iné potrebné úkony.

zdroj foto

2. Účtovanie absurdných položiek

 Vrchol pohŕdania zákazníkom je, keď priveziete vaše dieselové auto na garančnú prehliadku a autorizovaný servis vám zaúčtuje výmenu ôsmich sviečok. Dieselový motor predsa nemá sviečky... Možno tomu nebudete chcieť veriť, no Scotty Kilmer tvrdí, že ide o veľmi častý prípad.

zdroj foto

3. Vnucovanie dielov, ktoré vaše auto nepotrebuje

 O treťom oklamanom majiteľovi sa Scotty dozvedel vďaka jeho účtovníčke, ktorá si bola takmer istá tým, že sa na ňom autorizovaný servis pokúsi nejako nabaliť. Išlo o milionára, ktorý svojím Volvom najazdil len 24 000 km v priebehu 3 rokov. Žil v centre mesta, autom ďaleko nejazdil a akékoľvek dlhšie trasy absolvoval v lietadle.

zdroj foto

Autorizovaný servis pravdepodobne počítal s tým, že faktúry za servis nikdy neuvidí a rieši ich za neho niekto iný a tak mu neváhal zaúčtovať tri sady pneumatík a tri sady brzdových platničiek. Volvu s predným náhonom a automatickou prevodovkou, ktoré jazdí výhradne upchatými ulicami amerického veľkomesta, musí jedna sada pneumatík vystačiť minimálne na 40 000 km a brzdové platničky pokojne aj na 10 rokov.

4. Nezmyselné intervaly výmien

Pravdepodobne poznáte staré otrepané príslovie ,,Kto chce opicu, musí mať aj na banány.‘‘ Niet divu, že len samotná výmena oleja v autorizovanom servise Porsche môže stáť 1 000 $. Majiteľka jedného kúsku najazdila za 4 roky iba 12 000 km, keďže išlo len o víkendovku. V rámci pravidelnej servisnej prehliadky jej navrhli výmenu hlavného brzdového valca, brzdových strmeňov, platničiek aj kotúčov v hodnote 5 000 $.

zdroj foto

Priviezla auto k Scottymu, ktorý zistil, že všetky spomínané komponenty majú pred sebou ešte 90 % životnosti a nie je dôvod ich meniť. Zavolal do autorizovaného servisu, ktorý argumentoval tým, že ide o športové auto, ktoré si vyžaduje výmenu týchto komponentov každé 4 roky, vzhľadom na bezpečnosť ich zákazníkov. Je to hlúposť, pretože spomínané komponenty časom nepodliehajú degradácii kvality na rozdiel od rozvodového remeňa, pneumatík či motorového oleja.

5. Servisná kontrolka – postrach majiteľov áut

Existujú dva typy ľudí. Tomu prvému prístrojový štít bliká ako vianočný stromček a kontrolku servisu vníma ako súčasť dizajnu alebo ju jednoducho prelepí, nech viac neotravuje. Druhý typ ľudí naopak pri prvej kontrolke prepadne panike a okamžite uteká s autom do servisu. Tieto dva prístupy k problémom by sa dali prirovnať k hypochondrovi, ktorý ide s teplotou 38 °C na pohotovosť a ,,hrdinovi‘‘, ktorému z nohy vytŕča holenná kosť a odmieta zájsť s otvorenou zlomeninou k doktorovi so slovami: ,,Veď to sa zahojí...‘‘

zdroj foto

Zjednodušene povedané, servisná kontrolka môže znamenať hoci len banalitu ako napr. nekvalitné palivo a po čase opäť zhasne. Scotty Kilmer však tvrdí, že tieto kontrolky ľudí doslova desia a uveria vďaka nim tomu, že už je na čase vymeniť napr. zadné brzdové platničky, hoci by bez problémov vydržali minimálne ďalších 15 000 km.

Zhrnutie

Kým je vaše auto v záruke, pokojne ho servisujte u dealera. V momente, kedy záruka skončí, prejdite radšej do nezávislého servisu. Autá a náhradné diely stoja čoraz viac – preto je veľmi dôležité vybrať si poctivý servis, ktorý sa snaží budovať dobrú povesť na základe kvality odvedenej práce a spokojnosti zákazníkov.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.