Vzhľadom na fakt, že minulá Mokka si našla miesto v garáži medzi 600 000 zákazníkmi, tak Opel dával zvlášť pozor na jej facelift. Dôležité bolo nič nepokaziť a pridať prvky, ktorými môže naďalej bojovať o priazeň v segmente, kde sa roztrhlo vrece s podobnými automobilmi.
Mokka dostala k názvu písmeno „X“, ktorým mieni v budúcnosti Opel označovať všetky svoje modely s pohonom štyroch kolies. Základná silueta karosérie ostala totožná, čo je v podstate úplne bežné riešenie pri facelifte. Zmeny nastali v grafike všetkých svetlometov a predného nárazníka.
K predným svetlometom treba dodať, že v príplatkoch už nenájdete bixénony, ale adaptívne Full LED svetlomety. Pracujú inak ako LED Matrix svetlá v Astre. Miesto zhasínania jednotlivých diódových modulov v svetlomete Astry, sa v Mokke X používa clonenie.
V závislosti od svetelných podmienok jazdy dokážu AFL LED svetlomety ponúknuť až deväť rôznych svietiacich režimov tak, aby bol vždy zabezpečený výborne osvetlený priestor pred vozidlom. Skrátka, AFL LED svetlá sú modernejšie ako bixenóny, majú lepší svetelný dosah a stoja rovnaké peniaze. Rozhodne sem odporúčam investovať, pretože večer svieti Mokka X ozaj skvelo.
Zásadná obmena nastala v palubnej doske, kde sa po novom nachádza panel s redukovaným počtom tlačidiel, dotykovou obrazovkou a modernejším prístrojovým panelom. Nebudem sa na veľa riadkoch rozpisovať o posede, mieste a flexibilite Mokky, pretože sú totožné s predchádzajúcim modelom. Tu nastala iba vzhľadová evolúcia. Avšak novým prvkom výbavy je systém OnStar.
Vďaka OnStaru sa viete spojiť s operátorom Oplu 24 hodín, sedem dní v týždni po celý rok. Pomôže vám v prípade núdze alebo poskytne informácie o stave vozidla, či pošle navigačné údaje priamo do multimediálneho Itellinku v Mokke X. S operátorom komunikujete v jazyku, ktorý ste si zvolili v menu za svoj domáci.
Významnou modernizáciou prešla technická stránka Mokky X. Pri náhone na obe kolesá, čo je aj prípad testovaného exempláru, došlo k zníženiu váhy medzinápravovej elektromagnetickej spojky. Prenos síl na obe nápravy sa deje čisto elektronicky, pričom v prípade potreby ide 50% sily na zadné kolesá. Mokka X však nie je terénny voz, čo dokazuje pomerne slabá svetlá výška 143 mm (verzia s predným pohonom iba 131 mm). Hoci, sa zadná náprava pripája pomocou viaclamelovej spojky automaticky, v šmykľavom prostredí to systém nerozhodí a okamžite zaberajú obe nápravy. Blatová poľná cesta, hlboký sneh alebo prudšie stúpanie zvládne ľavou zadnou. Problémom neboli ani dve kolesá visiace vo vzduchu.
Následne chválim viac než solídny podvozok. Prešiel tiež menšou úpravou, teraz je o niečo menej tvrdší, avšak stále dostatočne stabilný na auto danej kategórie. Oceňujem výborne tlmenie nerovností. Do kabíny sa dostávajú len tupé nárazy. Opel bol vždy jednotka v oblasti výroby kvalitných podvozkov do áut a Mokka X je toho ďalším príkladom.
K motoru sa schválne vyjadrujem na samotný záver tohto krátkeho redakčného testu. Moderný naftový štvorvalec 1.6 CDTI totiž poznám z ostatných modelov značky a testoval som ho i v samotnej Mokke pred faceliftom. Teraz spĺňa už emisnú normu EURO6. Výkonovo, záťahom a samotnou spotrebou uspokojí očakávania zákazníka. Dosť som sa však čudoval, že sa opäť akosi viac ozýva, než v modeli pred ním. Moje posluchové pocity mohli byť značne ovplyvnené častými studenými štartmi v zime. Alebo poznám aj tichšie agregáty? Na toto nechám odpovedať vás po vlastnej skúške z predvádzacej jazdy v jednom z autorizovaných predajcov na Slovensku.