Vážne toto auto zvládol Opel po dizajnovej stránke na jednotku. Parádne sa tvorcovia pohrali so stavbou karosérie, ktorej výsledkom je svalnatý profil. Navyše veľmi dobre stavaný, z ktoréhokoľvek pohľadu sú krivky exteriéru v poriadku. To znamená, že presne ako niekto trénuje svaly na všetkých častiach tela vo fitku, aj Mokka si dala záležať na správnom rozložení „svalovej hmoty“. To som v krátkosti zhrnul obdobné dojmy z prvého stretnutia. Momentálne mi pôjde hlavne o motor 1.7 CDTI.

Objem 1.7 CDTI metie človeka a vyvoláva v ňom nedôveru. Nezabúdajte však na hmotnosť Mokky. Hoci sa na prvý pohľad zdá byť ťažká, toto je crossover do mesta. Na veľkú a ťažkú sa len hrá. V skutočnosti máte dočinenie s obratným mestským autom, ktoré spája do seba tri segmenty (MPV, SUV a hatchback). Ani práca štvorvalca nepatrí medzi málo produktívne jedince . Naša verzia bola naladená na rovných 100 kW, a sila sa odvádzala prednostne na prednú nápravu, za horších adhéznych podmienok elektronika prepošle 50 % výkonu na zadné kolesá, pretože sme mali typ so 4x4 náhonom. Čo myslíte, aký je náš pracant v reálnych podmienkach?

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Klamal by som, že ma neuspokojil, no napriek tomu sa tu našla jedna zásadná hrozba, ktorá degraduje motor v hodnotení pozitív na nižšie umiestnenie, než by ste čakali. Žijeme v 21. storočí, stretávame sa čoraz častejšie s naftovými motormi utlmenými tak, že predčia niektoré benzínové spaľovacie motory a potom príde do mojich rúk Opel Mokka 1.7 CDTI a nehanebne si zarapoce. Sánka dolu! Takýto neizolovaný motorový prejav naftiaku som naposledy počul kedysi dávnejšie v Octavii 1.9 TDi 77 kW. Našťastie pre túto motorizáciu, jediná zaznamenané negatívum.

[adsense]

Keď si zvyknete na riadnu dávku hluku po každom štartovaní a rozbiehaní, začnete objavovať aj lepšie vlastnosti naftiaku. Tak napríklad, spomínaný záťah, ten je v skutku obdivuhodný na objemovú triedu, ktorú zastupuje. Trúfne si na rýchle rozjazdy, diaľnice zvláda s nevädnúcim účinkom aj v dlhých stúpaniach, akurát si porapoce. Pokiaľ udržujete rýchlosť, hluk sa stratí do doby, kedy opäť nepridáte na plynový pedál.

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Kombinácia šesťstupňovej prevodovky a tejto motorizácie predurčuje Mokku na dlhé vzdialenosti. Podľa hluku by sa dalo usudzovať, že sa zrejme motorová jednotka trápi, avšak práve naopak. Čím viac reve, tým menej pýta naftu z nádrže. Celkový priemer po 900 km jazdy výlučne po diaľnici s navoleným tempomatom vykázal palubný počítač na 5,7 l/100 km a ak sa s ním plachtíte niekde na okreskách, ledva atakuje päťlitrovú hranicu. Vezmite si, že riadite v podstate malé SUV s pohonom 4X4 a priestorom pre piatich cestujúcich, ktorí majú kam uložiť batožinu, potom tu máte perfektného spoločníka na viaceré účely.

S Mokkou sa málokedy dostanete do patálií, vedela by aj zastupovať rolu teréniaka, ale veľkým limitom je predný previs, ktorý znemožňuje priechodnosť v náročnejšom teréne, zato na klzkej vozovke, či daždi rada podrží vodiča v bezpečí. Za tieto vlastnosti sa dá prepáčiť akustika motora, veď stačí pridať hlasitosť na rádiu, a ani nebudete vnímať dáke tónu spod kapoty.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1686
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 300 / 2000 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 9,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,6 / 4,5 / 4,9
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4278 / 1777 / 1658
Batožinový priestor - min./max. (l): 356 / 1372
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1329-1484 / 1764-1919

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.