Vážne toto auto zvládol Opel po dizajnovej stránke na jednotku. Parádne sa tvorcovia pohrali so stavbou karosérie, ktorej výsledkom je svalnatý profil. Navyše veľmi dobre stavaný, z ktoréhokoľvek pohľadu sú krivky exteriéru v poriadku. To znamená, že presne ako niekto trénuje svaly na všetkých častiach tela vo fitku, aj Mokka si dala záležať na správnom rozložení „svalovej hmoty“. To som v krátkosti zhrnul obdobné dojmy z prvého stretnutia. Momentálne mi pôjde hlavne o motor 1.7 CDTI.
Objem 1.7 CDTI metie človeka a vyvoláva v ňom nedôveru. Nezabúdajte však na hmotnosť Mokky. Hoci sa na prvý pohľad zdá byť ťažká, toto je crossover do mesta. Na veľkú a ťažkú sa len hrá. V skutočnosti máte dočinenie s obratným mestským autom, ktoré spája do seba tri segmenty (MPV, SUV a hatchback). Ani práca štvorvalca nepatrí medzi málo produktívne jedince . Naša verzia bola naladená na rovných 100 kW, a sila sa odvádzala prednostne na prednú nápravu, za horších adhéznych podmienok elektronika prepošle 50 % výkonu na zadné kolesá, pretože sme mali typ so 4x4 náhonom. Čo myslíte, aký je náš pracant v reálnych podmienkach?
Klamal by som, že ma neuspokojil, no napriek tomu sa tu našla jedna zásadná hrozba, ktorá degraduje motor v hodnotení pozitív na nižšie umiestnenie, než by ste čakali. Žijeme v 21. storočí, stretávame sa čoraz častejšie s naftovými motormi utlmenými tak, že predčia niektoré benzínové spaľovacie motory a potom príde do mojich rúk Opel Mokka 1.7 CDTI a nehanebne si zarapoce. Sánka dolu! Takýto neizolovaný motorový prejav naftiaku som naposledy počul kedysi dávnejšie v Octavii 1.9 TDi 77 kW. Našťastie pre túto motorizáciu, jediná zaznamenané negatívum.
[adsense]
Keď si zvyknete na riadnu dávku hluku po každom štartovaní a rozbiehaní, začnete objavovať aj lepšie vlastnosti naftiaku. Tak napríklad, spomínaný záťah, ten je v skutku obdivuhodný na objemovú triedu, ktorú zastupuje. Trúfne si na rýchle rozjazdy, diaľnice zvláda s nevädnúcim účinkom aj v dlhých stúpaniach, akurát si porapoce. Pokiaľ udržujete rýchlosť, hluk sa stratí do doby, kedy opäť nepridáte na plynový pedál.
Kombinácia šesťstupňovej prevodovky a tejto motorizácie predurčuje Mokku na dlhé vzdialenosti. Podľa hluku by sa dalo usudzovať, že sa zrejme motorová jednotka trápi, avšak práve naopak. Čím viac reve, tým menej pýta naftu z nádrže. Celkový priemer po 900 km jazdy výlučne po diaľnici s navoleným tempomatom vykázal palubný počítač na 5,7 l/100 km a ak sa s ním plachtíte niekde na okreskách, ledva atakuje päťlitrovú hranicu. Vezmite si, že riadite v podstate malé SUV s pohonom 4X4 a priestorom pre piatich cestujúcich, ktorí majú kam uložiť batožinu, potom tu máte perfektného spoločníka na viaceré účely.
S Mokkou sa málokedy dostanete do patálií, vedela by aj zastupovať rolu teréniaka, ale veľkým limitom je predný previs, ktorý znemožňuje priechodnosť v náročnejšom teréne, zato na klzkej vozovke, či daždi rada podrží vodiča v bezpečí. Za tieto vlastnosti sa dá prepáčiť akustika motora, veď stačí pridať hlasitosť na rádiu, a ani nebudete vnímať dáke tónu spod kapoty.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1686 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 96 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 300 / 2000 - 2500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 185 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,4 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,6 / 4,5 / 4,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,7 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4278 / 1777 / 1658 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 356 / 1372 |
Objem nádrže (l): | 52 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1329-1484 / 1764-1919 |