V zimnom období som si zobral pod lupu päťdverový variant so štvorvalcom 1.4 16V naladeným na skromných 66 kW. Je to druhý najlacnejší motor v ponuke a prvý, ktorý sa dá kombinovať s automatickou prevodovkou. Dokonca, hneď s dvoma typmi. Lacnejšia voľba je robotizovaná prevodovka Easytronic s piatimi stupňami a drahšia, šesťstupňový automat s tradičným hydrodynamickým meničom prevodových stupňov.

Opel Corsa 1.4 16V AT

Hoci, oba druhy automatov nepatria k tým najrýchlejším prevodovkám na trhu, do Corsy sa hodia vďaka nízkej cene a mimoriadnej životnosti s nepredraženým servisom.  Práve cena hrá rolu v tomto segmente dôležitú rolu. V prípade nami testovaného drahšieho automatu sa začína cena na 11 590€ (po zľave) v druhom stupni výbavy Enjoy. V kombinácii s testovaným motorom a päťdverovým prevedením by Corsa mala dobre plniť úlohu nielen v mestskom režime. Ako sa jej to podarilo?

Schválne! Skúste nájsť alternatívu za podobnú cenu, ktorá má nemeckú kvalitu, pätoro dverí a slušnú základnú výbavu. V tomto smere vyhráva nad konkurentmi. Exteriér a interiér poznám veľmi dobre z predošlých starších testov a preto im nevenujem príliš veľa pozornosti. Vlastne, môj pohľad sa upínal iba na volič automatickej prevodovky. Z estetického hľadiska krásne zapadne do interiéru. Nápadne a veľmi dobre umiestnené sekvenčné radenie na samom vrchu voliča dehonestuje opačná logika vyšších a nižších prevodových stupňov + / -. Nato som si už v Oploch zvykol.

Opel Corsa 1.4 16V AT

Štartovanie motora v studenom období sprevádzal pomerne výrazný zvuk atmosférického štvorvalca, ktorý sa nehanbil na niekoľko desiatok sekúnd držať otáčky na hodnote 1500 pri voľnobehu. Následne sa motor stíši, ale iba do chvíle, kedy začal rozbiehať auto. Prevodovka je v studenom režime troška neohrabaná a necitlivá, no s pribúdaním stupňov teploty motora sa všetko uvedie do normálu.

Čo sa týka celkovej akustiky v interiéri, hodnotím ju ako dostatočnú na daný typ vozidla a cenovú kategóriu. To znamená, že ani v konkurenčných modeloch s rovnakou koncepciou to nie je lepšie. Práca motora vyslovene posádku na palube Corsy nevyrušuje, avšak svižnejšie tempo, kedy sa využívajú stredné otáčky, cítiť a počuť dosť zreteľne. Ustálená jazda, po okresných cestách a do rýchlosti 120 km/h na diaľnici, Corse najviac vyhovuje.

Opel Corsa 1.4 16V AT

S dynamikou nie je zásadný problém. Motor rád potiahne aj na úroveň 6000 ot./min. Treba si však dávať pozor na riskantnejšie predbiehacie manévre, kedy nie je času navyše. Využívajte vždy sekvenčné radenie, nespoliehajte sa na automatickú prevodovku. Ona totiž občas po kick-down efekte podradila o viac stupňov ako motor zniesol, potom ho chvíľočku potrápila, a až potom preradila na vyšší stupeň. To znamenalo viac hluku ako záťahu.

Konzumné nároky motorov s automatickými prevodovkami v nižšej strednej triede taktiež neraz rozhodujú pri kúpe. Corsa si apetít držala v rozumných hodnotách a to od 5,8 l/100 km v ekonomickom štýle jazdy až po 7,3 pri tom svižnejšom diaľničnom tempe. K hodnotám si treba prirátať tuhé mrazy, krátke jazdy a zimné pneumatiky. V teplejších mesiacoch si z nádrže potiahne isto menej litrov.

Opel Corsa 1.4 16V AT

Pre koho je daná kombinácia najlepšie šitá? Opel Corsa zaujme skutočne široké spektrum zákazníkov od tých najmladších, cez rodiny až po staršiu generáciu. Automatická prevodovka a atmosférický motor sa hodí pre niekoho, kto hľadá auto do prímestského jazdenia, na dennodenné používanie a občasné výlety.

Cenník Opel Corsa

Technické údaje Opel Corsa

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.