Môj prvý, živý, pohľad na nový model Opel Corsa mi spôsobil pád sánky. Corsa nebola nikdy tak štýlová ako práve teraz. Z optického pohľadu by ste hádali, že sa scvrkla, no opak je pravdou. Na dĺžku jej dizajnéri dopriali 40 mm a rázvor narástol o 30 mm. Kompaktnejšie pôsobí hlavne preto, lebo sa jej ubralo z výšky a to o výrazných 50 mm. Identita dizajnu nemá nič spoločné s predchodkyňou, iba ak, rovnaký názov. Testovaný kúsok bol „odetý“ do športovej výbavy označovanej ako GS Line.

Kombinácia bielej farby s čiernou strechou a výrazne tvarované disky z ľahkej zliatiny sú len začiatok toho ako si môžete toto vozidlo nakonfigurovať. Ostatné doladia už plne LED-kové svetlomety, ktoré môžete navýšiť v príplatkoch až do LED Matrix svetiel, čo je v tejto kategórii rarita. Zamračená a aktívna predná maska, či decentný zadný spojler nad vekom batožinového priestoru iba umocňujú športový dojem z auta. Ak by ste chceli niečo navyše, v cenníku to určite nájdete. Po vizuálnej stránke sa stala Corsa veľmi silným hráčom medzi konkurentmi ako Renault Clio, Citroën C3, no najviac má spoločné s Peugeot 208. Avšak, iba po technickej stránke.

Z exteriéru auta som zostal unesený, no po usadnutí za volant ma privítal typicky konzervatívne ladený interiér. Nie je to nevýhoda, pretože Corsa nelezie do „kapusty“ podstatne dravšie stvárnenému Peugeotu 208. Nie každému je po chuti extravagantný interiér. Corsa má všetky ovládacie prvky usporiadané na tradičných miestach ergonomicky. Nebudete preto potrebovať manuál na zapnutie svetlometov, na ovládanie multimediálneho systému, či na palubný počítač.

Interiér sa nesie v čiernej farbe, vrátane stropu, čo opäť odkazuje na výbavu GS Line. Čierne čalúnenie však pekne zvýrazňujú červené pásiky v strede všetkých krajných sedadiel. Červený kontrast sa ukazuje aj na palubnej doske v podobe vodorovnej plastovej lišty pod výduchmi klimatizácie. Ja, osobne, preferujem analógové stvárnenie prístrojového panelu ako mala testovaná verzia, no k dispozícii môžete mať aj digitálny kokpit.

Správnu pozíciu sedenia som si našiel rýchlo a nemusel som ju za celý týždeň meniť. Žijeme v roku 2020 a preto ma už neprekvapuje nadštandardná výbava. V podstate tu môžete mať tie najznámejšie asistenčné bezpečnostné systémy. Vyhrievané predné sedadlá a volant je už snáď samozrejmosťou. K tomu si môžete dopriať množstvo doplnkovej výbavy ako automatickú klimatizáciu, radarový tempomat s čítaním dopravných značiek, ktorý dokáže znížiť rýchlosť v prípade dopravného rýchlostného obmedzenia a veľa, veľa ďalšieho. Od výbavy sa však vyvíja aj konečná cenovka. Naša Corsa nebola úplne v plnej výbave a už sa suma prehupla cez 19 tisíc eur.

V mestskom vozidle nebude hrať veľkú rolu zadná lavica na sedenie, preto ňou ukončujem statické dojmy z auta. Dá sa tu usedieť na kratšiu vzdialenosť, no už samotné nastupovanie cez malý vstupný otvor je pre vyššie postavy výzva. Následne ich nepoteší ani skromnejšie miesto nad hlavou, ale nohy budú mať kam uložiť aj vďaka decentným výrezom na operadlách predných sedadiel. Pozitívne hodnotím batožinový priestor so základným objemom 309 litrov. Nie je zbytočne delený na viacero úrovní, no pod podlahou sa zmestila ešte aj rezerva.

Opel patrí francúzskemu koncernu PSA už od roku 2017. Každým modelom som viac a viac presvedčený o tom, že toto spojenie s Francúzmi nemeckej automobilke prospelo. Corsa je totiž ďalším príkladom skvelej spolupráce. Požičala si podvozkovú platformu, motory, prevodovky a skrátka všetko technické. Nie je prečo banovať, práve naopak. Z ponúknutých motorizácií som si na prvý test zvolil prepĺňaný trojvalcový agregát na benzín s objemom 1,2 litra a výkonom 74 kW, ktorý sa prenášal cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na prednú nápravu.

Koncernový motor poznám veľmi dobre už z predošlých testov, kedy poháňal, napríklad, Citroën C3 alebo aj väčší model C3 Aircross. V zásade mu nie je čo vytknúť. Je tichý, jeho nepravidelný chod valcov skoro vôbec nepočuť a dokáže celkom slušne rozhýbať Corsu vpred. Dobre si rozumie aj so sprevodovaním, ťahá pekne od spodných otáčok, takže netreba čakať na príval výkonu. Čo sa týka spotreby, tak počítajte s dlhodobým odberom od 5,4 do 6,4 litra. Prvá hodnota platí pre mimo mestské podmienky, druhá v meste. Diaľnica nie je doménou žiadneho auta tejto kategórie, ale Corsa nemá problém udržiavať povolené maximum, hoci za odber cez sedem litrov benzínu.

Viac ako z motora som bol nadšený z riadenia a podvozka. Vzhľadom na športový paket GS Line som si chcel občas dopriať dynamickú jazdu. Corsa zvládne svižné jazdy zákrutami bez váhania a to vďaka nízkemu ťažisku a tvrdšie ladenému tlmeniu, ktoré si však na hrboľoch nepotyká dobre so 17-palcovými diskami kolies. Tie vás dokážu v meste pekne vytriasť. Na druhej strane, na hladkom asfalte je radosť hľadať limity v tiahlych zákrutách, keďže Corsa je vybavená posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Natočenie kolies je tak vždy pod kontrolou v rukách vodiča a neprichádza k oneskoreným reakciám.

Až počas jazdy v meste som si uvedomil, že Corsa sa dokáže otočiť, snáď, aj na mieste. Do úzkych uličiek oceníte predné parkovacie senzory a tým zadným pomáha aj parkovacia kamera, no výhľad z vozidla nie je úplne ideálny. Napríklad, cez čelné sklo sa, skrz hrubšie A-stĺpiky, zle pozerá do bokov a nešťastne je riešené aj veľké spätné zrkadlo v interiéri. Neviem, či to bolo iba mojim posedom, ale v niektorých situáciách mi prekážalo vo výhľade natoľko, až som ho mal chuť vytrhnúť.

Na pár nedokonalostí je nový Opel Corsa pripravený plniť aj tie najnáročnejšie očakávania pre rozmaznaného zákazníka. Ponúkne mu dynamický vzhľad, mimoriadne bohatú doplnkovú výbavu, vysokú mieru bezpečnosti, praktickejší interiér, šikovný motor a cenu 9 990€, ak si vyberie úplný základ. Nie je toho málo, však? Odporúčam!

 

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.