Z terajšej generácie Outlandera vychádzajú ďalšie dva typy francúzskeho pôvodu. Dá sa však povedať, že väčšia časť (technická) pochádza z krajiny vychádzajúceho Slnka. Akurát dizajn je európsky, nie príliš typický pre diamantovú značku. Avšak, ako som avizoval v predošlom teste, Outlander pôsobí dostatočne pútavo v spojení čiernej metalízy a hojného chrómu. Taktiež veľkostne nepatrí ku krpáňom.

Prvé slnečné lúče cez strešné okno dopomohli zvýrazniť béžové kožené poťahy sedadiel. V predošlom testovanom Outlanderi bola čierna koža. V kombinácii s čiernou palubnou doskou interiér krásne ladí. Navyše, béžová farba neťahá toľko tepla do seba a tak nasadnutie do rozohriateho interiéru vnímate len sparným vzduchom, sedačky nepália. Ako to už býva zvykom, treba dávať pozor na špinu, ktorá na bledom poťahu viac vynikne.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D AWD AT

Druhou najväčšou zmenou v kabíne bola výmena manuálnej radiacej páky za volič automatickej prevodovky a pribudli pádla pod volantom. Než sa dostanem k automatu, mám výhrady voči multimediálnemu systému. Dotyková obrazovka nie je kvalitná, občas nereaguje na dotyk. USB port nemá rýchlu odozvu, pripínanie piesní sprevádza niekoľkosekundové oneskorenie a na naladenie pesničiek z USB zariadenia si počkáte v rádovo zopár minút. Jednoducho, chcelo by to rýchlejší systém. Samotná navigácia funguje bezchybne, ponúka podrobnú mapu s dostatočnou grafikou zobrazovania.

[adsense]

Opäť som sa viezol vo verzii so siedmimi sedadlami. V tomto teste sa mi podarilo zaplniť všetky sedadlá osobami na 50 kilometrov. V kvázi, pokiaľ sa stredný rad lavice posunie o pár centimetrov dopredu, vzadu dokážu usedieť osoby strednej výšky, ale maximálne štíhlej postavy. Kufor vtedy poskytuje objem dvoch hypermarketových tašiek na potraviny, zato odkladacie priestory sú dimenzované veľkoryso a väčšina z nich dokáže pohltiť klasické plastové fľašky minerálok o objeme 1,5 litra.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D AWD AT

Pohonné ústrojenstvo naďalej zabezpečoval nový štvorvalcový agregát 2.2 DI-D, no spolupracoval tentoraz so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Je to ďalší príklad komfortného jazdenia s malou daňou v ubratí dynamiky. Rozjazdy nie sú tak živé ako s manuálom, a elektronika občas hapruje v preradení na vyšší stupeň vo vysokých otáčkach. Motor točí nezmyselne vysoko, pričom jeho výkon klesá a záťah poľavuje. Lepšie to je v manuálnou režime pomocou pádiel pod volantom. Preraďovanie absentuje pridlhé oneskorenia preradenia, ale nejaká tá odchýlka tam je. Automatu sa viac páči ležérne tempo, vtedy si vychutnávate komfort plnými dúškami vďaka hladkému prevodu medzi stupňami.

Akusticky sa motor krotí, počuť ho jedine pri hojnom dávkovaní paliva do valcov, inak si zachováva kultúru chodu hodnú premianta. To sa nedá tvrdiť o spotrebe. Zvykne zatočiť v peňaženke. Automatická prevodovka uberá cennú energiu motoru, ktorý si okamžite vyžiada viac apetítu, aby poskytol požadovaný výkon. Platí tu zlaté pravidlo citlivého narábania pravou nohou. Ak si vaše pohnútky udržíte na uzde, konzum nafty osciluje na hranici siedmich litrov, no stačí niekoľko kilometrov šliapať Outlanderu na krk a čísla na palubného počítača vykážu priemer 9,8 l/100km.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D AWD AT

Nový Outlander vídam na cestách často, zrejme sa novým majiteľom teší. Bodaj by nie, keď cena začína už od 23 900€, pričom je u Japoncoch známe, že väčšina základnej výbavy uspokojí aj náročnejšieho klienta.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 2268
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 110 / 3500
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 380 / 1200
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,1 / 5,1 / 5,8
Spotreba počas testu (l/100km): 7,6
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4655 / 1800 / 1680
Batožinový priestor - min./max. (l): 128 / 1022
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1685 / 575

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.