Na Malorke som sa ocitol druhýkrát v živote a tentokrát len na dve noci. Prvýkrát som na ostrove strávil týždeň a vyslovil som názor, že je to zatiaľ najkrajší ostrov, aký som mal tú česť vidieť. V mojich dojmoch predbehol dokonca Sicíliu, či Bali. Možno nadobudnete podobný pocit, keď si prečítate nasledujúci cestopis s aktívnym programom. 

Letel som spoločnosťou Ryanair za 50€ spiatočne. Dve noci sa zdajú byť málo na takom veľkom ostrove, no aspoň som sa dokázal zabaliť do ruksaku a ušetril tak za príručnú batožinu. Na na letisku v Palme to praskalo vo švíkoch. Neskutočné množstvo cestujúcich tam bolo. Každý rok na tento najväčší Baleársky ostrov zavíta viac ako 10 miliónov turistov. 

Lynk&Co 01 prvé zoznámenie s čínskym automobilom
Cez spoločnosť OK Mobility som si opäť vybral auto, nakoľko sa osvedčila v mojich očiach už na Ibize. Aj tentokrát ma príjemne prekvapil pánko na recepcii, ktorý mi ponúkol čínske SUV Lynk & CO 01 bez doplatku, namiesto pôvodne objednaného Fiatu 500. S čínskym autom som, dovtedy, nemal žiadne skúsenosti. Rozhodne to nebolo zlé zvezenie. Vlastne vychádza z modelu Volvo XC40, čo značilo prémiový segment. Bolo to poznať aj v samotnom interiéri, kde dominovala koža, bohatá výbava, vrátane panoramatického strešného okna, moderného infotainmentu, či kvalitného soundsystému. 

Vybavovanie všetkých formalít zabralo takmer dve hodiny čas, no hneď po nich sme sa vydali do malebnej rybárskej dedinky Cala Figuera vzdialenej cca 50 km a 45 minút od letiska. V dedinke nájdete uličky plné farieb a úchvatné výhľady na prístav. Rovnako nás „uchvátil“ aj rybací zápach, na základe ktorého sme si boli istí, že sa nachádzame na správnom mieste. Posilnili sme sa tu výborným jedlom z morských plodov v jednej z mnohých reštaurácií. Každý roh nás vyzýval na lepšie zábery zálivu a to sme boli len na začiatku výletu. 

Cala Figuera rybárske mestečko
Z rybárskej dediny sme sa presunuli na pláž. Je to len nejakých 15 minút jazdy autom úzkymi poľnými cestami, no treba rátať s možnosťou, že buď budete dlho kráčať k pláži pešo alebo to risknete a budete parkovať v zákaze ako takmer väčšina turistov. Cala mondrago je známa svojim rozsiahlym piesočnatým pobrežím a pozvoľným vstupom do mora. Strávili sme tam približne hodinu, pričom naša pokožka si užívala prvé slnečné lúče a aj za tak krátky čas začala postupne tmavnúť.
Cala Mondrago
Keďže nás nelákalo príliš dohadovať sa s miestnou políciou za pokutu, po hodinke opaľovania a kúpania sa, bol čas presunúť sa ďalej na hrad Castell de Santueri, ktorý sa vyníma na malom kopci a to približne 30 minút jazdy autom od pláže Cala Mondrago. Tento hrad, postavený v 14. storočí, má bohatú históriu a bol dôležitým strategickým bodom pre obranu ostrova. 

Cesta na hrad vedie krásnymi kľukatými cestičkami, ktoré sú skutočným potešením pre vodiča, no spolujazdci postupne začnú pociťovať nevoľnosť. Hrad bol po stáročia opustený a až v nedávnej dobe sa začali zaujímať o jeho obnovu. Dnes ponúka nádherné výhľady na okolitú krajinu a je obľúbeným miestom pre turistov. Vstup na neho stojí veľmi prijateľné 4€.

Castell de Santueri
Len 5 km od Castell de Santueri, no autom to trvá skoro 20 minút, bola ďalšia zastávka v San Salvador. Toto miesto je známe kaplnkou a monumentálnym krížom, ktorý sa nachádza na vrchole hory. Kríž bol postavený na počesť Krista a ponúka úchvatné výhľady na celé okolie. Na vrchol vedie kľukatá cesta, ktorá je obklopená krásnou prírodou. Treba si tu dávať pozor na množstvo cyklistov. Z tejto lokality sa ponúkajú jedinečné výhľady na široké okolie a páčilo sa nám tu hádam viac ako na hrade.
San Salvador
Náš prvý deň sme skončili v meste S'illot. Ponúka slušné ubytovanie v hoteloch a apartmánových domoch s výhľadom na more. Dlhý deň môžete zakončiť, napríklad, v miestnom karaoke bare, kde čapovali pivo bez bubliniek a robili prepečený burger za 15€. Naše chuťové poháriky neboli z toho moc nadšené. 

Mesto S'illot disponuje rozsiahlou plážou vhodnou pre rodinu aj mladých ľudí. Mesto ponúka množstvo reštaurácií a barov, ktoré sú otvorené minimálne do polnoci. Treba však spomenúť, že s parkovaním môže byť problém, pretože tam existujú rezidenčné zóny a preto je dobré počítať s malou prechádzkou od záchytných parkovísk alebo objednávať hotely so súkromným parkovaním.

Burgre v meste S'illot v karaoke lepšie vyzerajú ako chutia
Na druhý deň sme sa rozhodli vybrať ďalej na východnú časť ostrova. Naša prvá zastávka bola pri majáku Faro de Capdepera. Bol postavený v 19. storočí a dodnes slúži ako navigačný bod pre lode plaviace sa v tejto oblasti. Okolo majáku sa nachádzajú útesy, ktoré ponúkajú fantastické miesta na fotenie. Určite stojí za zmienku upozorniť, že je potrebné byť opatrný, pretože niektoré úseky sú strmé a nebezpečné.
Faro de Capdepera
Nasýtení úchvatnými zážitkami z prekrásnej scenérie, naše telá zatúžili po morskej vode a tak sme sa presunuli na jednu z najznámejších pláží Malorky – Cala Masqueta. Prírodné skalné bradlá obklopujúce pláž sú skvelým miestom na lezenie, ale je dôležité mať pevnú obuv so sebou. Rovnako zaujímavé je tiež samotné piesočnaté pobrežie vhodné pre plavcov i neplavcov. Vďaka silnému vetru si v danej oblasti prídu na svoje aj milovníci vodných športov. Osviežujúce pivo z miestneho baru nám veľmi rýchlo „udrelo“ do hlavy na horúcom piesku a priamom slnku. Nasledujúce dve hodinky sme si len užívali veget, opaľovanie a kúpanie.Mora a slnka nám stále nestačilo. Na rade bola pláž Cala Alcudia . Táto pláž je jednou z najdlhších na Malorke (aspoň na východnom ostrove) a jej piesok je jemný a biely. Je tak rozsiahla, že neurobíte chybu, ak sa usadíte rovno na prvé miesto od ulice, kde zaparkujete. Na každom kroku sa nachádza bar alebo rýchle občerstvenie, či reštaurácia a stánky so suvenírmi. V blízkom okolí sú tiež hotely tých najprestížnejších značiek sveta, čo znamená vysokú úroveň služieb. More bolo príjemné chladivé, vlny nie príliš veľké a vďaka veľkosti pláže som nemal pocit, že mám stiesnené podmienky.
Cala Alcudia
Ako sa postupne začínal striedať deň s večerom, naše dobrodružstvo pokračovalo smerom na neďaleký cíp ostrova – Formentor . Už prvá časť tohto cípu s názvom Mirador de Es Colomer bola tak dych berúca, že som neveril, či môže existovať ešte krajší kút Malorky. Keby fotoaparát v mojom telefóne vedel rozprávať, tak by nadával od neustáleho fotenia a natáčania videí. Túžil som preskúmať každú cestu v okolí a preto som nevynechal ani Talaia d'Albercutx.  Historická veža je jedna z obranných veží ostrova, ktorá bola postavená v 16. storočí na ochranu pred pirátmi a inváziami.
Mirador de Es Colomer
Posledným cieľom nášho výletu bol maják Far de Formentor. Na maják vedie opäť úžasná kľukatá cesta, avšak v polovici nás zastavilo záchytné parkovisko. V čase letnej sezóny premáva na maják autobus za 10 €. To ma trošku ako vodiča mrzelo, ale aspoň som si mohol vychutnať bezpečne scenériu a pohľad na krásne útesy spoza okna.
Západ slnka na Far de Formentor
Na danom mieste som napokon ocenil príchod autobusu, pretože keby tu stáli autá turistov, nebolo by možné zachytiť okolie na fotkách bez rušivých elementov. Mali sme poslednú hodinu nato, aby sme načerpali atmosféru a užili si epický západ slnka. Maják bol postavený v 19. storočí a je stále zaujímavým miestom pre turistov, ktorí hľadajú krásne výhľady a historické záznamy.

Cestou späť do hotela sme sa ešte stihli zastaviť v historickej časti mesta Alcudia. Toto mesto má bohatú históriu, ktorá siaha až do rímskych čias, a jeho uličky sú plné pamiatok a malebných zákutí. V noci boli ulice historického centra prázdne, čo vytváralo veľmi romantickú atmosféru a môj telefón opäť „frfľal“ z nekonečného fotenia. 

Historické centrum v Alcudii je v noci prázdne
Úplný záver výletu sme oslávili v diskotékovom bare. Pri pivku a dobrej hudbe sa nám dobre hodnotil daný zájazd. Tento výlet bol skutočne aktívny, no s množstvom nádherných zážitkov a už teraz viem, že sa sem vrátim aj tretíkrát. 


Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.