Spaľovací motor ako pomocník
Na rozdiel od bežných plug-in hybridov tu spaľovací motor nepoháňa kolesá, ale funguje ako vysokoefektívny generátor. Elektrická energia, ktorú vyrába, je buď priamo použitá na pohon elektromotora, alebo dočasne uložená do batérie. Verzia eRE+ navyše umožňuje aj mechanické pripojenie k pohonu kolies, čím zvyšuje účinnosť v špecifických jazdných režimoch.
ZF navrhlo riešenie ako modulárny systém, ktorý možno jednoducho integrovať do rôznych elektrických platforiem – bez veľkých úprav. K dispozícii bude pre 400V aj 800V architektúry, čo umožní nasadenie v mestských vozidlách, SUV, dodávkach aj ľahkých úžitkových autách.
Výkonnostný rozsah systémov eRE a eRE+ sa pohybuje od 93 do 201 koní, podľa potreby automobiliek, ktoré ich budú používať.
Technológia, ktorú už niekto skúšal – ale ZF ide ďalej
Podobné riešenia sme už videli – napríklad spomínané BMW i3 REx, ktoré používalo malý motocyklový motor ako generátor, alebo Chevrolet Volt (v EU predávaný ako Opel Ampera), kde spaľovací motor slúžil predovšetkým ako podpora pre dlhšie trasy. Tieto modely ale nedosiahli masové rozšírenie – často pre ich obmedzený dojazd, zložitosť alebo regulačné nejasnosti.
ZF plánuje začať sériovú výrobu v roku 2026, pričom niektoré automobilky už majú v pokročilom štádiu integrácie tohto systému do svojich modelov. Hoci konkrétne značky zatiaľ nie sú oficiálne potvrdené, očakáva sa najmä nasadenie v komerčnom segmente – ako dodávky alebo vozidlá pre záchranné zložky.