Čínska značka Zeekr, ktorá doteraz stála výhradne na batériových modeloch (BEV), oznámila významnú zmenu smerovania svojej ponuky. V druhej polovici roka 2025 uvedie na trh svoje prvé plug-in hybridné (PHEV) modely, čím sa otvára nová kapitola v jej expanzii. Značka reaguje na meniace sa požiadavky trhu a chce tak osloviť širší segment zákazníkov, vrátane tých, ktorí majú obavy z dojazdu alebo preferujú nižšiu počiatočnú cenu.

Zeekr 9X – Zdroj: Zeekr
Hybridná revolúcia: prečo práve teraz?

Podľa Zelkru ide o strategický krok, podporený tromi hlavnými faktormi. V prvom rade čelí značka rastúcej konkurencii v najväčšom trhu na svete – hybridy jej umožnia osloviť cenovo citlivejších zákazníkov aj tých, ktorí obávajú sa nedostatočnej infraštruktúry pre nabíjanie.

Zeekr 9X – Zdroj: Zeekr
V druhom rade legislatívne požiadavky na “Nové energetické vozidlá” v Číne zahŕňajú aj plug-in hybridy, čo otvára cestu k získaniu kreditov s nižšími nákladmi ako pri čisto BEV . Napokon, cena batérií sa znižuje, čo hybridom umožňuje konkurovať cenou a dojazdom čisto elektrickým vozidlám.

Prvý zástupca: Zeekr 9X Super Hybrid

Modelový rad odštartuje SUV Zeekr 9X, ktorý bude ponúkaný aj v plug-in verzii s označením “Super Hybrid”. Predstavuje technologický krok v hybridnej kategórii: trojica motorov (benzínový a dva elektromotory), dojazd na elektrinu až 380 km podľa čínskeho cyklu CLTC a celkový dojazd presahujúci 1 500 km. Na budúci rok plánuje Zeekr uviesť na trh ešte ďalšie dva hybridné modely.

Zeekr 9X – Zdroj: Zeekr
Medzinárodná expanzia a prekonanie bariér

Hybridy majú pre Zeekr ďalší významný prínos: umožňujú spoločnosti obísť vysoké clá v Európe na čisto elektrické čínske vozidlá, pretože tieto clá sa na plug-in hybridy nevzťahujú. Značka už plánuje uvedenie hybridných modelov aj v austrálskom trhu, kde by doplnila existujúcu EV ponuku.

Zeekr 9X – Zdroj: Zeekr
Bráni sa čistým elektro modelom? Ani náhodou

Napriek hybridnej expanzii Zeekr nevylučuje pokračovanie v čisto elektrických modeloch. Jeho portfólio zostáva založené na SEA platforme, počíta s Level‑3 autonómiou (napr. Nvidia Thor), rýchlonabíjaním a prémiovým zameraním. Hybridy sú skôr inteligentnou doplnkovou lekciou než vzdaním sa batériového záväzku.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.