Nový hráč v športovej strednej triede

Po tom, čo Yamaha ukončila sériovú výrobu modelu R6 pre bežné cesty, fanúšikovia čakali na dôstojného nástupcu. A zdá sa, že R9 bude presne tým modelom, ktorý vyplní túto medzeru – kombináciou výkonného trojvalca z MT-09 a športového šasi s DNA pretekárskych strojov.

Technika z naháča, dizajn z MotoGP

R9 by mala čerpať z osvedčenej techniky modelu MT-09 – najmä trojvalcového motora CP3 s objemom 890 cm³ a silným lineárnym záťahom. V kombinácii s ostrým dizajnom inšpirovaným modelmi R1 môže vzniknúť stroj, ktorý nielen skvele vyzerá, ale ponúkne aj autentický športový zážitok.

Yamaha R9 - Zdroj: Yamaha
Dostupnejší, ale nie kompromisný

Yamaha si je vedomá, že moderný supersport musí byť dostupný nielen pre jazdcov na okruhu, ale aj pre tých, ktorí chcú adrenalín na bežných cestách. R9 by tak mala byť vyvážená medzi výkonom, ovládateľnosťou a použiteľnosťou v reálnom svete. Hovorí sa aj o elektronickej výbave s IMU, quickshifterom a viacerými jazdnými režimami.

Kedy príde? Možno skôr, než si myslíme

Yamaha síce oficiálne mlčí, no viaceré patenty, uniknuté registračné dokumenty a dizajnové náčrty naznačujú, že premiéra R9 môže byť otázkou najbližších mesiacov. Možno sa dočkáme už v druhej polovici roka 2025.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...