Z Madridu prichádza unikátny koncept – GRR 450 by XTR Pepo, úplne nová replika vytvorená z Royal Enfield Guerrilla 450. Vznikol ako čistý pretekársky stroj s jediným cieľom: vyraziť na trať bez kompromisov. Výsledok? Stiera hranice medzi umením a strojárskou brilantnosťou, ukazujúc, čo dokáže individuálny prístup a vášeň.

Z Guerilly na traťovú mašinu

Projekt vznikol na objednávku samotného Royal Enfieldu – do rúk Pepovi Rosellovi (XTR Pepo), ktorý je známy hlavne vďaka svojim výnimočným custom Ducati stavbám. Základom bol 2024 Guerrilla 450, no z neho zostali len rám a motor – všetko ostatné bolo prepracované úplne nanovo.

XTR Repo GRR 450 Zdroj: XTR Pepo

Pretekársky hardvér zo špičky

Rám dopĺňa custom hliníkový swingarm z Aprilia RS 660 a nastaviteľná Showa vidlica s 43 mm legnami a CNC yokes. Vzadu je vstreknutý tlmič Nitron R1, brzdový systém má talianske kalibre Discacciati vpredu a Brembo vzadu. To všetko na ľahkých Dymag CH3A diskoch – mašina váži len 131 kg.

Divoký štýl podľa majstra

Pepo vytvoril drsný, minimalistický bodywork s výraznými ostrými líniami – ako „acid trip v aerodynamickom tuneli“. Telo vytvorili dizajnéri z Futura 2000 a Alberto Caimi, následne preliali do formy a vyrobili z laminátu. Viditeľný nádržový pruh prezrádza aktuálny stav paliva – netradičné a funkčné riešenie.

Srdce ostáva — duša napreduje

Síce s motorom zachovaným z Guerrilla 450, ale s lepším nasávaním a výfukovým systémom XPIPE so Spark tlmičom. Výsledkom je ostrý výkon s okamžitou odozvou, presnosťou a chuťou navodiť závodnú emóciu – a to bez straty legalizácie na cestu.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...