Čínske elektrické SUV XPeng G6 predstavuje zásadný upgrade: vďaka novej 800 V architektúre a „5C supercharging battery“ teraz podporuje nabíjanie až 451 kW, čo umožňuje nabitie z 10 % na 80 % za iba 12 minút. S výbavou, výkonom a cenou už od ~£40 000 si G6 zaraďuje medzi najsilnejších konkurentov Tesle i tradičným značkám EV.

Technologický upgrade: 451 kW a „5C“ batérie

Nový G6 je vybavený pokročilým 800‑voltovým systémom a batériou s technológiou 5C, čo posúva maximálnu nabíjaciu rýchlosť na 451 kW. Takýto výkon umožňuje získať až 300 km dojazdu len za 10 minút v ideálnych podmienkach.

XPeng G6 Zdroj: XPeng

Ceny, trhy a dostupnosť v Európe

XPeng oficiálne otvoril objednávky na G6 a väčší G9 pre európske trhy vrátane UK, Francúzska, Švédska či Dánska. Dodávky sa očakávajú už v lete 2025. Orientačná cena G6 sa pohybuje na úrovni €43 600 (~£38 000–40 000), čo ho radí do priameho konkurenčného súboja s modelom Tesla Model Y.

Výkon, dojazd a platforma SEPA 2.0

G6 využíva platformu SEPA 2.0, kombinujúcu hliník a oceľ so spodnou batériou zapevnenou pod karosériou. Dostupný je s batériami LFP (cca 68,5 kWh) alebo NMC (~80,8 kWh), s dojazdom približne 550–570 km WLTP. Výkon pri dlhšej verzii dosahuje 286 hp (210 kW) s krútiacim momentom ~450 Nm.

XPeng G6 Zdroj: XPeng

Interiér plný technológií a praktickosti

Kokpit ponúka 15,6‑palcový infotainment, 10,25″ digitálny prístroj, twin 50 W ventilované bezdrôtové nabíjanie telefónov a 18 reproduktorov s 960 W systémom potlačenia hluku. Interiér je priestranný, slušne vybavený a za rozumnú cenu patrí medzi prémiové alternatívy na trhu EV SUV.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...